קארי פכטר:
"כפי שידוע לא קל להיות מחנך, השכר לא גבוה ולפעמים ההורים מנסים להתערב בניהול . כאשר מורה מגיעה לכיתה ויש מספר גדול תלמידים יהיה לה קשה להעביר את החומר, אם יש בכיתה מתקשים זה יקשה גם עליהם כי למורה קשה לבדוק בכל רגע מה נעשה עם 30 ויותר תלמידים. אני סבורה ש-20 ילדים בכיתה זהו מספר נכון. מערכת החינוך צריכה לפעול למגמה כזו וזה אפשרי. כאשר מספר התלמידים בכיתה יהיה קטן יהיה למורה יותר יכולת גם פרטנית להיות עם תלמידים מתקשים ולהביא את כולם לרמה דומה.מספר גדול של תלמידים מביא לעומס ולחץ, לא קל להתרכז בחומר הנלמד ויש לפעמים רעשים הפרעות. אני משוכנעת שמספר קטן של תלמידים בכל כיתה יגביר את רמת הלימוד, השיעור יהיה מעניין ויועבר בצורה טובה יותר".
חננאל שלומי:
"מדינת ישראל מופיעה במחקרים של oecd במקום 25 מתוך 29 באוריינות קריאה והבנה של מתמטיקה, דבר המשפיע על אי מוכנות למאה 21 ויכולת להשתלב בתחומים רבים. הדבר נובע ישירות מכמות תלמידים בכיתה, חוסר תמיכה בתלמידים רבים ונזק בלתי הפיך לתלמידים /ות בשכבות רבות. כל המיקומים הראשונים בטבלה מצביעים על 18-22 תלמידים בכיתה ורצוי פחות מכך. הדבר יחייב יותר מורים ויותר כיתות ויותר מגמות – כלומר תקציב רחב יותר. לכן מדינת ישראל חייבת להפנים שזה היעד הכי חשוב יותר מתחומים רבים".
תגובות