ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, שלח בשבוע שעבר מכתב למשרד התחבורה, בו ביקש לבחון מחדש את תוואי רכבת המטרו של רעננה, שכולל הקמה של ארבע תחנות בעיר בתחילת העשור הרביעי של המאה. ברוידא טען אמש בעמוד הפייסבוק שלו, כי התוואי שהוצג לו אינו משרת נאמנה את תושבי העיר. "השבוע הוצאתי מכתב נוסף למשרד התחבורה בנוגע לרכבת התחתית ברעננה ולכשלים המסתמנים בתכניות המתגבשות", כתב ברוידא, "גילינו כי התוואי המוצע לרעננה פוסח ומדלג על חלקים מרכזיים בעיר ולנגישות חלקית באזורים אחרים. לכן ביקשתי ממשרד התחבורה גם בתכנון זה, למצות את הליכי הבדיקה התחבורתיים לטובת אפיון הקו האופטימלי לרווחת תושבי העיר. אני דורש ממשרד התחבורה דיאלוג, שיג ושיח והדדיות, שיביאו לתושבים את התוצר והפתרון התחבורתי הכולל הטוב ביותר".
תוואי המטרו ברעננה, שהנו חלק מתכנית המטרו הארצית, .הוא חלק מפרויקט ענק של החברה הממשלתית נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) שכולל הקמה של עשרות תחנות מטרו ברחבי הארץ ומאות ק"מ של מסילת רכבת תחתית. התכנית מורכבת משלושה קווים עיקריים: קו על ציר צפון-דרום המכונה מטרו 1, שאורכו 73 ק"מ והוא כולל 53 תחנות ב–14 יישובים; קו על ציר מזרח-מערב המכונה מטרו 2, שאורכו יהיה 28 ק"מ ויהיו לו 27 תחנות בשמונה יישובים; וקו חצי מעגלי בין דרום לצפון המכונה מטרו 3, באורך 39 ק"מ, ובו 29 תחנות בעשרה יישובים.
לפי התוכנית שפורסמה, ברעננה יהיו ארבע תחנות של קו מטרו 1:
הראשונה – סמוך לתחנת רכבת רעננה מערב, השנייה במרכז העיר, בצומת הרחובות אחוזה וגורדון השלישית, באזור התעשייה, ליד קניון רננים והרביעית בחלקו הצפוני של אזור התעשייה, סמוך לצומת רעננה צפון בכביש 4, שם נבחנת גם אפשרות לדפו (אתר המשמש לתחזוקת הרכבת) בתחנה.
ממשרד התחבורה נמסר: "קביעת תוואי הדרך של הרכבת התחתית בוצעה על ידי צוות מומחים, וכללה גם פגישות עם הרשויות המקומיות".
תושב
כל הכבוד לברוידא!!!
תמשיך לעשות להם בית ספר
אל תתן לפקידים להחליט לנו מה יהיה טוב לנו!
תודה רבה לך ראש העיר הכי מוצלח שהיה אי פעם לרעננה!!!
מישהו שכן יודע לספור עד 3
תחילת העשור השלישי? איזה יופי, זה עוד שנתיים. מגניב!
רענני
אכן , דרום מזרח רעננה אינו מכוסה כלל על ידי המטרו