האם רעננה תהפוך לאמסטרדם של השרון? נראה כי לפחות לעת עתה, עוד חזון למועד. תושבי רעננה אשר כמהים לשבילי אופניים, טוענים כי המהפכה התחבורתית שהובטחה להם ורישות העיר בשבילי אופניים מתקדמים בעצלתיים. "יש תחושה של זלזול עמוק של העירייה בנושא הזה", טוען מאט זרק, תושב העיר אשר נוהג להתנייד בתוך העיר בעיקר על אופניו.
כזכור, לפני שנתיים, הציג סגן ראש עיריית רעננה ומחזיק תיק התחבורה דאז, ניר קריסטל, תוכנית לרשת את רעננה בנתיבי אופניים מטעם העירייה. קריסטל ציין כי מטרתו לסלול נתיבים ברחבי העיר ולהפוך אותה לנגישה יותר לרוכבים, והוסיף כי הכוונה היא ליצור את רשת הנתיבים בתוך שלוש שנים. קריסטל בינתיים כבר לא בקואליציה ולא בתפקידו. זרק אומר שהבטחות לחוד ומציאות לחוד. "רשת שבילי אופניים ברעננה במציאות לא קיימת. בפועל ישנם מקטעים לא מחוברים וסלילת השבילים מתבצעת איפה שאנשים לא גרים ולא עובדים, בקיצור איפה שזה נח אבל לא שימושי", טוען זרק ונותן כדוגמה את הכביש העוקף הצפוני שלדבריו הוא "שביל יפה לכושר ותו לא. לא מתייחסים לאופניים כתחליף לרכב וזו טעות. בעיר כמו רעננה שהיא ברובה מישורית וקטנה, אופניים יכולים להיות פתרון נהדר להתניידות לכל שכבת גיל. אבל לפי קצב סלילת שבילי האופניים ברעננה, יסיימו קודם לבנות את המטרו לפני שתהיה פה רשת שבילי אופניים נורמלית".
זרק מסביר כי לדעתו על העירייה לסלול ראשית תשתית לשימוש יומיומי ורק לאחר מכן שבילים לרכיבת פנאי. כך למשל הוא מציע: "צריך לסלול במינימום את רחוב אחוזה לכל אורכו, כולל מסוף האוטובוסים. בעיניי זה צריך לקבל תיעדוף ראשון, אבל הציפיות נמוכות. בהמשך יש לסלול את רחוב עתידים ורחוב התעשייה ואת רחוב ירושלים לכל אורכו, בפרט הגדה הדרומית מערבית שמתחברת לתחנת הרכבת. בנוסף צריך לחבר את כל בתי ספר בעיר לרשת השבילים ולבסוף את השכונות המזרחיות – התדהר, עקיבא וקזן והמערביות – הנשיאים והמלכים".
זרק מסביר כי הוא עצמו רוכב עם תלת אופן חשמלי לפזר את הילדים בגנים ועל אופניים רגילים כדי להגיע לאזור התעשייה לעבודה. "אני מאמין שאין חולקים על יתרונות הנסיעה באופניים לעומת רכב פרטי", הוא אומר ומוסיף כי הוא משער ש"יהיו הרבה יותר רוכבים, כאשר תהיה ברעננה רשת שבילים נורמלית ומסודרת. אני יודע שקיימת תוכנית אב בנושא, אבל שוב הביצוע הוא איטי ביותר. באתר העירייה קיימת מפה סבירה של רשת, אבל אין שום פרטים על תאריכי ביצוע ועלויות, אז זה לא שווה כלום כי לא יודעים מתי אם בכלל יתבצע".
רעיון נוסף שמציע זרק הוא חיבור שבילי האופניים גם למסלולים בין עירוניים. "יש את פרויקט אופנידן באופק ו"שביל השרון". למרות שרעננה לא חלק מזה, לדעתי התושבים רק ירוויחו ממנו. אבל לשם כך צריך שהעירייה תתכבד ותתייחס לעניין ברצינות".
מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה פועלת בהתאם לתכנית האב הרב שנתית שגובשה לרישות העיר בשבילי אופניים, תוך ראייה רב מערכתית לקישור אזורי התעסוקה וההייטק עם מרכז העיר. התכנית תוכננה תחת תפיסת הקיימות העירונית, ועידוד אורח חיים בריא, תוך תהליכי שיתוף ציבור. סלילת השבילים מתבצעת תוך עמידה בלוחות הזמנים שתוכננו ובמקסום תקציבים ממשלתיים. במסגרת זו השלימה העירייה באחרונה סלילתו של שביל אופניים דו סטרי בצדו המזרחי של רחוב קרן היסוד, באורך 1.2 ק"מ, המתחבר לשביל אופניים קיים לאורך רחוב וייצמן, וכן סלילת שביל אופניים בעוקף הצפוני. לאורך השנה הקרובה, ובהתאם לתוכנית הרב שנתית, צפויה להתרחב סלילת שבילים נוספים בין היתר ברחוב וייצמן, שביל אופניים לאורך רחוב חיים חפר שיחבר ביו השביל ברחוב וייצמן לשביל בעוקף הצפוני, ושביל אופניים ברחוב הפלמ"ח שיתחבר לשביל החדש ברחוב קרן היסוד. שבילים אלו מצטרפים לרשת שבילי אופניים קיימים בעיר, בין השאר בשכונת "נווה זמר", "נאות שדה", "נאות עוזי", והרחובות ויצמן, גולדה מאיר, בן גוריון, דרך הפארק ובכניסה לתחנת רכבת רעננה-מערב. ובעתיד צפוי חיבור גם להרצליה וכפר סבא".
הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה
תושב שגר ברחוב הזה
בוא נתחיל עם מדרכה בכביש שבין נווה זמר לקריית שרת, אנשים הולכים ורצים על הכביש,במיוחד כצועדים על העוקף החדש, פתאום נגמרת המדרכה… בזיון לעירייה כזו שמסכנת את תושביה וילדיה! מחכים לאסוןןן?????