רהט היא העיר עם מספר הקילומטרים הגבוה ביותר שכלי רכב פרטי נוסע בשנה (20.9 אלף קילומטרים בממוצע). זאת לעומת גבעתיים שהיא העיר שבה מספר הקילומטרים הנמוך ביותר שכלי רכב פרטי נוסע (10.9 אלף קילומטרים בממוצע). מהנתונים החדשים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) (שנת 2021) עולה כי אחרי תושבי רהט נמצאים תושבי ערד (19.1 אלף ק"מ), תושבי כפר קאסם (18.7 אלף קילומטרים בממוצע), תושבי מודיעין עלית (17.5 אלף ק"מ) במקום הרביעי ותושבי עראבה (17.4 אלף ק"מ) סוגרים את החמישייה הפותחת.
מנגד, תושבי גבעתיים כמעט ולא מזיזים את הרכב ונסעו 10.9 אלף קילומטר בלבד בשנת 2021. תושבי רמת גן נסעו 11.4 אלף קילומטר, תושבי תל אביב-יפו נסעו 11.8 אלף קילומטר בממוצע. התושבים בקרית אונו, הרצליה ובגבעת שמואל נסעו 12.2 אלף ק"מ בממוצע בשנת 2021. בבחינת חמשת הערים הגדולות עולה כי הירושלמי הממוצע נסע 14.4 אלף ק"מ בשנת 2021, תושבי תל אביב-יפו גמעו בממוצע 11.8 אלף ק"מ ותושבי חיפה נסעו בממוצע 13.2 אלף קילומטר.
הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה
בעיר טירה יש הכי הרבה כלי רכב בבעלות פרטית לכל 1,000 תושבים – 492. ברמת השרון יש 469 כלי רכב בבעלות פרטית לכל 1,000 תושבים. בסכנין יש 468 כלי רכב בבעלות פרטית לכל 1,000 תושבים. בכפר קאסם יש 459 כלי רכב בבעלות פרטית לכל 1,000 תושבים. ביהוד יש 457 כלי רכב בבעלות פרטית לכל 1,000 תושבים.
ומה המצב בערי השרון? הרצליה נמצאת במקום השישי מבין עשרת הערים עם ממוצע נסיעת כלי הרכב הנמוך ביותר בשנת 2021, כשתושביה נסעו 12.2 אלף קילומטר בלבד בממוצע ב-2021. כפר סבא הגיעה למקום העשירי כשתושביה נסעו 12.6 אלף קילומטר בממוצע ב-2021. גם ברעננה נסעו 12.6 אלף קילומטר בממוצע באותה שנה.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "התחבורה הציבורית בפריפריה נמצאת בפיגור גדול אחרי התחבורה הציבורית במרכז כך שתושבים רבים נאלצים לנסוע ברכב הפרטי ולבזבז כסף רב. דווקא בערים ובישובים עם רקע סוציואקונומי נמוך חייבת להיות מערכת הסעת המונים טובה ויעילה, כזאת שתוכל לגשר על הפערים הגדולים בין המרכז לפריפריה. שיפור התחבורה הציבורית יוביל לכך שרבים יבחרו לעשות שימוש באוטובוס ולהשאיר את רכב הפרטי בבית. נוכל לחסוך בחיי אדם על ידי צמצום תאונות הדרכים ובנוסף נוכל להוריד את זיהום האוויר והנזק הסביבתי".
תגובות