41,974 דו"חות נרשמו לנהגים שחצו צומת באור אדום בשנת 2022, כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת "אור ירוק". מדובר בעלייה של 8.1% במספר הדו"חות בהשוואה לשנת 2021 שבמהלכה נרשמו 38,808 דו"חות לנהגים שחצו צומת באור אדום, ועלייה של 23.2% בהשוואה לשנת 2020 שבמהלכה נרשמו 34,047 דו"חות לנהגים שחצו צומת באור אדום.
בשלוש השנים האחרונות נרשמו 114,829 דו"חות לנהגים שחצו צומת באור אדום, כאשר 52% מהדו"חות הופקו ממצלמות הרמזור המוצבות ברחבי הארץ ו-48% הופקו באופן ידני על ידי שוטרים.
חמש הערים הראשונות ברשימה הם גם מהגדולות בארץ: תל אביב-יפו במקום הראשון במספר הדו"חות בשנת 2022 עם 5,312 דו"חות שנרשמו לנהגים בגין חציית צומת באור אדום, גבוה יותר מאשר בכל עיר אחרת בארץ. ירושלים נמצאת במקום השני עם 4,263 דו"חות, נתניה במקום השלישי עם 1,864 דו"חות, ראשון לציון במקום הרביעי עם 1,132 דו"חות וחולון סוגרת את החמישייה הפותחת והמפוקפקת עם 1,048 דו"חות לנהגים שחצו צומת באור אדום בשנת 2022.
ומה קורה באזור שלנו? כפר סבא מדורגת במקום ה- 17 בארץ עם 481 דו"חות בשנת 2022, לעומת 339 דו"חות בשנת 2021, עלייה מתונה לעומת 2020, אז נרשמו ברחבי כפר סבא 310 דו"חות.
ברעננה, המדורגת במקום ה-25, נרשמה ירידה: 160 דו"חות בשנת 2022 לעומת 204 דו"חות בשנת 2021. ב-2020 נרשמו 223 דו"חות.
לעומתן, בהרצליה, המדורגת במקום ה- 22 דווקא נרשמה ירידה חדה במספר הדו"חות: 261 דו"חות בשנת 2022 לעומת 643 בשנת 2021, בה הייתה עלייה גדולה לעומת 72 דו"חות בלבד בשנת 2020.
פתח תקוה מדורגת במקום ה- 11 בארץ עם 906 דו"חות בגין חציית צומת באור אדום בשנת 2022, לעומת 456 דו"חות בשנת 2021, כמות כמעט כפולה משנת 2020, בה נרשמו 233 דו"חות.
הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה
מהנתונים של עמותת "אור ירוק" עולה עוד כי קרוב ל-3,000 נהגים היו מעורבים בתאונות בשל אי ציות לרמזור בשנת 2021, עלייה קלה לעומת 2,898 נהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות בשנת 2021 לאחר שלא צייתו לרמזור. על פי נתוני הלמ"ס, 27 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות (לפחות הרוג אחד), 283 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קשות לאחר שלא צייתו לרמזור ו-2,588 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קלות לאחר אי ציות לרמזור.
עוד עולה מהנתונים כי אחד מכל שלושה נהגים המעורבים בתאונות קטלניות בשל אי ציות לרמזור הוא מהחברה הערבית. האזרחים מהחברה הערבית מהווים כ-21% מכלל האוכלוסייה אך ב-33% מכלל תאונות הדרכים הקטלניות שאירעו בשנת 2021 בשל אי ציות לרמזור, היו מעורבים נהגים מהחברה הערבית, נתון אשר ממחיש את החשיבות של הגברת ההסברה והמודעות כמו גם חיזוק האכיפה המשטרתית כאמצעי הרתעה בקרב החברה הערבית.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חציית צומת באור אדום היא אחת העבירות הקשות והחמורות שיש. נהג שמחליט להיכנס לצומת באור אדום מסכן את הנהגים שיש להם מופע ירוק ברמזור והם בטוחים שהצומת פנוי. זוהי התנהגות אנטי חברתית ולא מוסרית. תאונות מהסוג הזה קטלניות במיוחד כאשר חזית הרכב פוגעת בצדו של הרכב השני והנהג או הנוסע למעשה חשופים. עליה במספר הדוחות זו השנה השלישית ברציפות חושפת כי מדובר בתופעה רחבה שגובה את חייהם של רבים בכל שנה. הדרך לצמצם את הכניסה לצמתים אדומים היא בפריסה רחבה ותוספת של מצלמות רמזור, בולטת ומשולטות. המשטרה נערכת לקליטת מצלמות מהירות חדשות ובמסגרת זו חשוב לא פחות להרחיב ולהגדיל את מספר המצלמות המוצבות בצמתים האדומים והמסוכנים. נהג שידע כי הוא נכנס לצומת מצולם וייענש בחומרה, לא ימהר לסכן את החיים של כולנו".
תגובות