לשמור על הילדים שלנו: 16 ילדים, בגילי 0 עד 14, נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022 כאשר הלכו ברגל – יותר מהרוג אחד בכל חודש בממוצע. כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס.
הנתונים מתפרסמים לרגל יציאת הילדים אל החופש הגדול. עוד עולה מהנתונים, כי 560 ילדים, בגילאי 0 עד 14, נפגעו כהולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2022, 538 מהם נפגעו בתחום העירוני – 96% מכלל הילדים שנפגעו היו כשהלכו ברגל. עוד עולה מהנתונים כי 72 ילדים עד גיל 14 שנהרגו בתאונות דרכים בשנים 2022-2018 נהרגו כאשר הלכו ברגל (49% מכלל הילדים שנהרגו בתאונות דרכים באותן שנים).
וכמה ילדים הולכי רגל נפגעו באזורנו?
ברעננה נפגעו בשנים אלו 14 ילדים הולכי רגל, 13 מהם באורח קל ואח באורח קשה, בשנת 2021. בשנת 2002 נפגע ברעננה רק 2 ילדים הולכי רגל באורח קל.
בכפר סבא נפגעו 38 ילדים הולכי רגל בין השנים 2018 ועד 2002, מהם 35 באופן קל ושלושה באורח קשה. בשנת 2022 נפצעו 7 ילדים הולכי רגל באורח קל.
בהרצליה נפגעו בחמש השנים האחרונות 22 ילדים הולכי רגל, כאשר 21 מהם באורח קל ואחד באורח קשה, בשנת 2021. בשנת 2002 נפצעו 8 ילדים הולכי רגל באורח קל.
בפתח תקווה נפגעו 104 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2022-2018), מהם שבעה ילדים נפגעו קשה ואחד נהרג. בשנת 2022 נפגעו בעיר 21 ילדים כהולכי רגל, וכאמור אחד מהם נהרג.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן להיות הולך רגל במדינת ישראל, במיוחד בתקופת החופש הגדול כשהילדים נמצאים ברחובות ובגני המשחקים. בחודשי הקיץ ישנה היפגעות גבוהה של ילדים בתאונות דרכים כאשר אנחנו יודעים שזירת ההיפגעות הגבוהה היא בערים ובישובים. לכן יש לרכז מאמץ משותף של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וראשי הרשויות המקומיות. יש למתן לרסן את מהירות הנסיעה בסביבת ריכוז גבוהה של ילדים – יש לקדם התקנת פסי האטה בסביבת ריכוזי קייטנות, פארקים ומקומות בהם מבלים ילדים רבים. פס האטה הוא אמצעי פשוט וזול ליישום שמרסן את מהירות הנסיעה ועל ידי כך מפחית באופן משמעותי את הסיכון לתאונות דרכים. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לקדם את התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שהכינו ברלב"ד ומונחת על שולחנה כבר חודשים רבים. אישור התכנית והעברת הכסף יהווה את מפת הדרכים שלאורה יפעלו כל גופי הבטיחות. בכך נוכל לצמצם את ההרוגים בשיעור של 50% בשנים הקרובות ולהתייצב בין המדינות המובילות באירופה בבטיחות בדרכים ולא מהגרועות והכושלות ביותר".
תגובות