מקלט ברעננה, צילום דוברות העירייה
מקלט ברעננה, צילום דוברות העירייה

אחרי בוקר סוער ומתקפת המנע של צה"ל: הוסרו המגבלות בגוש דן ובשרון

צה"ל תקף בלבנון ומנע ירי לעבר מטרות אסטרטגיות, בתגובה ירה חיזבאללה לצפון. בצהרים הוסרו המגבלות שהוטלו הבוקר. ברוידא: "עיריית רעננה נערכת לכל תרחיש"

פורסם בתאריך: 25.8.24 09:15

עדכון אחרון: 25.8.24 13:02

12:45 – עדכון חשוב:

אחרי בוקר סוער, פיקוד העורף הסיר את המגבלות על גוש דן והשרון, מגבלות שהוטלו הבוקר בעקבות מכת המנע של צה"ל והירי של חיזבאללה.

בעקבות זאת נמסר מהעירייה: "תושבות ותושבים יקרים, בהתאם להנחיית פיקוד העורף על הסרת מגבלות ההתקהלות, אנו מעדכנים על חזרה לשגרה של פעילות העירייה – לרבות קבלת הקהל הפרונטלית במשרדי העירייה, פעילות הבריכה העירונית והספריות, וכן אירוע "עולים בגדול" לכיתה א', שיתקיים מחר כמתוכנן. אנו נמשיך לעדכנכם בכל שינוי במצב, וקוראים לכם להמשיך ולעקוב אחר המידע ברשתות העירוניות".

אלו ההנחיות המעודכנות:

הנחיות מעודכנות, 25.8, צהרים

הנחיות מעודכנות, 25.8, צהרים

06:00 – צה"ל החל במתקפת מנע בלבנון, ולפנות בוקר (ראשון) תקפו מטוסי חיל האוויר עשרות מטרות בדרום המדינה. זאת לאחר שצה"ל זיהה היערכות של ארגון הטרור חיזבאללה לשגר טילים לעבר מתקנים אסטרטגיים במרכז הארץ בנקמה על מותו של פואד שכר, סגנו של חסן נסראללה, ויצא למתקפה. בהמשך הבוקר הודיע חיזבאללה כי שיגר מאות רקטות לעבר צפון הארץ, לעבר הגליל והגולן, אך גם לעבר עכו, ואזור המפרץ. לפי הודעות צה"ל מכת המנע סיכלה מתקפה נרחבת עוד יותר, כאשר על פי פרסומים (וויינט) חיזבאללה תכנן הבוקר (יום ראשון) לפגוע במתקנים אסטרטגיים באזור הצפון והמרכז, כולל אפשרות של פגיעה בנמל התעופה בן גוריון – אך צה"ל השמיד את המשגרים ולפי שעה מנע זאת.

לאור ההתפתחויות בצפון שונו הנחיות פיקוד העורף עד מחר בערב. המקלטים הציבוריים ברעננה פתוחים מה-7.10. 

ראש העירייה, חיים ברוידא, מסר בהודעה מיוחדת לתושבים: "תושבות ותושבי רעננה היקרים, צה"ל באמצעות חיל האויר, פועל משעות הבוקר המוקדמות במתקפת מנע בלבנון. עיריית רעננה נערכת לכל תרחיש. אנו קוראים לכם להיות ערוכים וקשובים ולעקוב אחר ההנחיות. עיריית רעננה תעדכן על כל שינוי נקווה ונייחל ליום שקט באזורנו. בוקר טוב".

מהעירייה נמסר עוד כי "בעקבות המצב הביטחוני והנחיות פיקוד העורף, להלן עדכון אודות הפעילות העירונית: 

– לא תתקיים קבלת קהל פרונטלית. ניתן לקבל שירותים מקוונים מגוונים באתר העירייה וכן טלפונית.

– הבריכה העירונית והספרייה העיונית סגורות.

– אירוע "עולים בגדול" שתוכנן להתקיים מחר אחר הצהריים בפארק רעננה מבוטל.

לרשות התושבים עומד "קו פתוח" למתן סיוע נפשי-רגשי ראשוני. ניתן לפנות למוקד העירוני בטלפון 9107* או בוואטסאפ מספר ‭052-8107107‬.

הנחיות פיקוד העורף, 25.8

הנחיות פיקוד העורף, 25.8

 

בהודעתו הבוקר מסר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "לפני זמן קצר זיהינו היערכות של חיזבאללה לשיגור טילים ורקטות לעבר מדינת ישראל. בעקבות כך, אנחנו תוקפים באופן יזום להסרת האיום על אזרחי מדינת ישראל. מטוסי חיל האוויר תוקפים כעת מטרות טרור בלבנון, שמהן אנחנו מזהים שחיזבאללה נערך לשגר איומים לשטחנו. בטווח הזמן הקרוב חיזבאללה ישגר רקטות, וייתכן גם טילים וכלי טיס בלתי מאוישים, לעבר שטח מדינת ישראל. בהתאם לכך, יופצו הנחיות מצילות חיים של פיקוד העורף באזורים השונים. פיקוד העורף יעדכן מהם האזורים שבהם יש לשהות סמוך למרחב המוגן או בתוך המרחב המוגן".

הגרי ביקש לעקוב אחר ההנחיות המעודכנות בפלטפורמות של דובר צה"ל ופיקוד העורף. הוא שיגר אזהרה לתושבי לבנון: "אנחנו מזהירים את האזרחים הלבנונים בדרום לבנון – אנחנו מזהים שחזבאללה נערך כעת לירות באופן נרחב לשטח ישראל סמוך לביתכם. אתם נמצאים בסכנה. אנחנו תוקפים ומסירים איומים של חזבאללה. כל מי שנמצא בסמוך למרחבים שבהם חזבאללה פועל נדרש להתרחק מהם מיד על מנת להגן על עצמו ועל משפחתו".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר