בשנת הלימודים תשפ"ה ילמדו בכל מוסדות החינוך ברעננה 24,620 תלמידים, מתוכם 3,700 ילדי גנים שילמדו ב-147 גני הילדים מהם 1,271 ילדים חדשים. בכלל בתי הספר בעיר ילמדו 15,920 תלמידים, מהם יתחילו דרכם בבתי הספר בעיר 1,187 ילדים העולים השנה לכיתה א'. מספר התלמידים הממוצע בכיתות א' הוא 27 תלמידים לכיתה. מקרב כלל תלמידי העיר, כ- 72 עולים חדשים, וכן 46 תושבים חוזרים, יתווספו השנה למערכת החינוך בעיר. בנוסף, בעיר כ- 5,000 ילדים בגילאי לידה עד שלוש.
תלמידים רבים פותחים היום את שנת הלימודים תשפ"ה, חלק יישארו בבית בגלל השביתה בתיכונים עליה הכריז יו"ר ארגון המורים רן ארז. השנה תיפתח ברעננה לאחר היערכות מקיפה, בהובלת אגף החינוך העירוני, ובשילוב כוחות כלל עירוני. לקראת פתיחת השנה, הושם דגש על פיתוח סביבה לימודית בטוחה ומצמיחה, מרחבי למידה מתקדמים, הרחבת מיגון והשקעה בתוכניות לימוד חדשניות, לצד מתן חשיבות יתירה לפן החברתי והרגשי, וטיפוח ההון האנושי. כלל ההיערכות עולה בקנה אחד עם תוכנית האב העירונית בחינוך, שנבנתה מתוך דיאלוג ושיתוף ציבור על מנת לענות על צרכים ממשיים בתחום הפדגוגי והרגשי בקרב תלמידי העיר.
בנוסף, על רקע התקופה הביטחונית המורכבת בשנה החולפת, הושם השנה דגש נרחב על מוגנות ילדי העיר, והרחבת המרחבים המוגנים והוספת ממ"מים בהתאם לצרכים במוסדות החינוך. עם פתיחת שנת הלימודים, ב- 1 בספטמבר, יהיו כלל גני הילדים בעיר ממוגנים בהתאם להנחיות, לאחר השלמת מהלך של מיגון גני הילדים.
ראש העירייה, חיים ברוידא, אמר: "בכל שנה מחדש אני נרגש במועד פתיחת שנת הלימודים, ומחזרתם של עשרות אלפי תלמידי העיר למוסדות החינוך לאחר חופשת הקיץ. השנה במיוחד, לנוכח המצב הביטחוני, ובחלוף שנה לא פשוטה על כולנו, מקבלת החזרה ללימודים ולשגרה חשיבות יתירה. אנו ערוכים למען תלמידנו בכל המישורים, החל בהיבט הביטחוני ומיגון מוסדות החינוך בעיר, כולל לראשונה בארץ, מיגון כל גני הילדים בעיר, וכלה בהיבטים הפדגוגיים והרגשיים עם גיבוש התוכניות המתקדמות ביותר. אני מאחל הצלחה לתלמידי העיר, ומודה לצוותי החינוך בהובלת אגף החינוך בעירייה, על ההיערכות המיטבית, להענקת סביבת לימודים משמעותית וחווייתית עבור ילדינו".
רויטל שפירא, מנהלת אגף החינוך בעירייה: "העיר רעננה התברכה במנהיגי חינוך מעולים, המלווים את ילדינו. אנו נערכים לכל תרחיש ומציאות משתנה. השנה זכינו בגננות ומנהלים חדשים, שילוו על ידינו ויבטיחו המשך קידום מיטבי ואיכותי, בכדי לחזק את ערכי הבוגר הרענני. אני שמחה ונרגשת לפתוח את השנה השישית שלי כמנהלת אגף החינוך ברעננה. יחד עם צוותי החינוך המסורים נמשיך לפתח את המרחב החינוכי המשותף לנו תוך שימת דגש על נושא העל השנתי "הסיפור שלנו בונים עתיד משותף". נקדם תרבות של חיים משותפים, חדשנות ויזמות, תוך בניית מערכת כוללת של שיתוף ושותפות ונקדיש מאמצים רבים לגיוס, שימור ופיתוח ההון האנושי
חינוך מיוחד – בשנת הלימודים תשפ"ה יוקמו ארבעה גני חינוך מיוחדים נוספים בעיר- 3 גני עיכוב התפתחותי וגן תקשורתי. יתווספו כיתות בכל אחד משלבי הגיל – 4 כיתות תקשורתיות יתווספו ביסודי, מהן אחת בממלכתי דתי. לראשונה, תיפתח בעיר כיתה לתלמידים עם מאפיינים נפשיים בחטיבת רימון, כיתת ליקויי למידה באוסטרובסקי וכן תיפתח כיתת תקשורת נוספת בתיכון אביב.
במערכת החינוך בעיר מעל 1,000 תלמידים בכל הרצף הגילי עם סלים אישיים בכיתות הרגילות. סלים אלה מותאמים לצורכיהם ומאפשרים מימוש יכולותיהם. גם השנה תימשך ההכשרה וההכלה של צוותי החינוך המיוחד בעיר בליווי והשתלמויות לתומכי החינוך בעיר לצד הכשרות למורי החינוך המיוחד בעיר.
זרמי לימוד חדשים – גם השנה, תמשיך עיריית רעננה להשקיע בגנים ובמוסדות החינוך הקיימים בעיר בגישה המונטסורית, זאת בעקבות ההצלחה והביקוש לו זוכה המסגרת המונטסורית בגני העיר. כמו כן ימשיך בית הספר "יחדיו" ברוח מונטסורית, כבית ספר צומח ברוח זו, עם שלוש שכבות גיל.
הקמת גנים חדשים וחידושים בפעילות הגנים – בשנת הלימודים תשפ"ה יפעלו כ -147 גנים בהם ילמדו כ–3,700 ילדים וילדות בעיר. לנוכח המשך צמיחת האוכלוסייה הצעירה בעיר, נפתח בשכונת נווה זמר מתחם גנים חדש ברחוב עוזי חיטמן אשר בו מתחם של ארבעה גנים: זמר, מנגינה, רון ותווים.
כמו כן כלל גני הילדים בשנה הנוכחית יהיו גנים ממוגנים. במהלך חודשי הקיץ הושלמו עבודת המיגון בהוספת ממ"דים בשלושה גנים: גן פטל, רקפת, וחליל. בנוסף בשנה הקרובה סיירת הביטחון בגנים מרחיבה את היקף פעילותה. צוותי הביטחון בגנים שאינם במתחם גנים אחד אחוד (ולהם מאבטח צמוד) יתוגברו על ידי כוח אדם ייעודי שיבצע סריקות וסיורים נרחבים במהלך שעות הפעילות.
כן שודרגו שירותי ההזנה, לאחר יציאה למכרז הזנה חדש. ההזנה בגנים תופעל על ידי שתי חברות שזכו במכרז בהתאם לדרישות ולסטנדרט העירוני בפיקוח וליווי של תזונאית הגנים. גם בפן הפדגוגי בוצעו שינויים, והשנה תפעל ספריית פיג'מות בגני הטרום חובה והחובה, במטרה לעודד קריאה מגיל צעיר.
תקשוב מוסדות החינוך – כעיר חכמה, ממשיכה העירייה להיערך ליישום פתרונות טכנולוגיים מתקדמים במערכת החינוך, והשלימה את חיבור כלל מוסדות החינוך העירוניים לתשתית סיבים אופטיים. בנוסף, שדרגה העירייה את פתרון האבטחה, השרידות וסינון האתרים, וכן שדרגה את מהירות הגלישה במוסדות החינוך. הפתרון מאפשר רמת שרידות גבוהה יותר של החיבור, המבוסס על תשתית הסיבים המאפשרת יכולות שליטה ותמיכה מרחוק במחשבי הפדגוגיה, אפשרות למידה מרחוק, וכן יכולת התקנת מצלמות ביטחון. במהלך השנה תמשיך העירייה לשדרג גם את מערך ה-Wi-Fi במוסדות החינוך כדי לענות על הצורך בתשתית אלחוטית מהירה בתוך מוסדות החינוך. במסגרת הפרויקט יוחלפו נקודות גישה (AP) ישנים בציוד חדיש ומתקדם. זאת ועוד, כמדי שנה, כחלק מההיערכות, יצאה באחרונה העירייה במכירה מרוכזת של מחשבים ניידים לתלמידי העיר הזכאים, בכל שכבות הגיל, וכן ביצעה בדיקה מקיפה של צורכי מחשוב ותשתיות טכנולוגיות במוסדות הלימוד.
מרחבי למידה והעצמה – כחלק מהתפיסה החינוכית העירונית ללמידה מעצימה וחווייתית, הרחיבה השנה העירייה את מרחבי הלמידה הקיימים במוסדות החינוך בעיר, לכדי סה"כ 17 בתי ספר בעיר בהם קיימים מרחבי למידה ופעילות מגוונים. המרחבים הוקמו בהשקעה ובמאמצים עירוניים, בהתאם לצורכי בתי הספר, כפי שעלו מהשטח, וכוללים בין היתר מרחבי למידה כיתתיים המאפשרים למידה מגוונת ושיתופי פעולה בית ספריים.
תוכניות לימוד חדשות וחיזוק הפן הערכי חברתי – בהובלת אגף החינוך, ייושמו השנה במוסדות החינוך תוכניות חינוך חדשניות, המשלבות פדגוגיה חדשנית מתקדמת לצד המשך חיזוק הפן החברתי רגשי.
בין היתר הוקם מרחב חברתי ייחודי חדש במתחם קידום הנוער, שייתן מענה לבני הנוער במתחם. מערכת החינוך העירונית תמשיך לפעול לחיזוק הפן הרגשי והחברתי בקרב תלמידי העיר, בשימת דגש על שינויים, רצפים ומעברים החווים התלמידים בשכבות הגיל השונות, תוך מענים בשטח מצד אנשי המקצוע בתחום ודגש על חיזוק הקשר האישי עם סגלי החינוך וההשתלבות החברתית של התלמידים. במקביל, יושם דגש פדגוגי וטיפוח מיומנויות הלמידה להמשך מיצוב העיר כמובילה בהישגי התלמידים, וקידום הצלחותיהם במבחני הבגרות.
בין תוכניות הלימוד החדשות:
• בגני ילדים – מתוכננת הקמת מרכז משאבים פדגוגי לטובת צוותי גני הילדים.
• בחינוך היסודי – אולימפיאדה צעירה: פעילות שבועית לנבחרת תלמידים מכיתות ג', ד' לפיתוח ידע וסקרנות באמצעות העמקה באתגרי מתמטיקה ומדעים. פיתוח אוריינות ומצוינות שפתית, בקרב שכבת כיתות ג' ובאמצעות
* הנגשת ידע בסביבת לימודים ייחודית מקדמת אוריינות. התוכנית תפעל ברוח למידה מבוססת פרויקטים ותכלול שלושה מפגשים
ייחודיים בשנה.
* במקביל לשלל התוכניות יושם דגש על חינוך לאורח חיים בריא.
* בתוכנית המחוננים – ייבחן שילוב למידה חוץ כיתתית.
* פרלמנט ילדים – נציגי תלמידים מבתי הספר היסודיים במפגשים ייחודיים לטיפוח מנהיגות והשפעה בעיר.
* במסגרת הרחבת תוכנית באים בטוב, תפעלנה בהפסקות סיירות באים בטוב לעידוד התנהגויות טובות ולחיזוק שיתופי פעולה בין ילדים.
בחינוך העל יסודי – • תוכנית "סמסטר ראשון בתיכון" – שילוב לימודים אקדמאים במסגרת כיתתית באחד ממקצועות הבגרות.
• תוכנית "בוחרים בחיים" בחטה"ב ו"יש עם מי לדבר" עם רה"ע , לטובת חוסן בני הנוער.
• השנה יושם דגש גם על חינוך פיננסי כחלק מתוכניות הלימודים.
• במסגרת קידום נוער – יושם דגש על הכנה לעולם התעסוקה (מאגר מעסיקים) ומנהיגות בקהילה כחלק מתוכנית הלימודים.
מינוי מנהלות ומנהלים חדשים במוסדות החינוך:
יעל קליין מונתה למנהלת בית הספר היסודי אריאל רעננה – יעל מונתה לתפקידה על ידי ועדה מקצועית, והיא בעלת ניסיון מקצועי רב ועשיר בתחום החינוך, הניהול, הובלת צוות ותהליכים חינוכיים. היא מחליפה בתפקידה את את נועה ויצ'נר היוצאת לדרך חדשה לאחר שנות ניהול מוצלחות של בית הספר והנהגת חזון חינוכי וערכי.
שלומית עצמון מונתה למנהלת תיכון אביב רעננה – שלומית מונתה לתפקיד לאחר שנבחרה על ידי ועדת הבחינה העירונית, והיא
בעלת רקע מקצועי ואקדמי עשיר בתחום החינוך, ועשייה חינוכית עניפה ארוכת שנים, לרבות ניהול צוותי חינוך וליווי פדגוגי של צוותים מקצועיים. שלומית תחליף בתפקידה את מנהלת אורנה אהרון, הפורשת בימים אלו לגמלאות, לאחר עשייה חינוכית משמעותית רבת שנים בתיכון אביב והובלתו להישגים ולהצלחות.
סיון אשכנזי מונתה למנהלת בית הספר ליאור, לילדים על הרצף האוטיסטי- סיון אשכנזי, נבחרה לתפקיד על ידי ועדת מכרזים של משרד החינוך, הינה בעלת ידע וניסיון רב בתחום החינך המיוחד, לרבות ריכוז תחום השילוב והחינוך המיוחד והובלת תהליכים באיתור תלמידים ליקויי למידה. סיון תחליף בתפקידה את מנהלת בית הספר היוצאת מיטל ברמלי, אשר הייתה שותפה להקמת בית הספר מראשיתו ולה תרומה משמעותית לגיבוש קהילת בית הספר וצוותי החינוך.
הרב אריאל דיטשר מונה למנהל תיכון אמית כפר בתיה – הרב אריאל דיטשר מונה לתפקיד לאחר שנבחר על ידי על ידי ועדה מקצועית, ולו
רקע מקצועי עשיר בתחום החינוך וניסיון רב בהובלת תהליכים חינוכיים פדגוגיים במערכת החינוך, והינו חבר בצוות החינוך בתיכון אמית כפר בתיה זה קרוב לעשור כמחנך ומורה לתנ"ך ולתורה שבע"פ. אריאל ישמש כמנהל התיכון תחת ניהולו של הרב יוני ברלין.
אריאל כהן מונה למנהל חטיבת אמית כפר בתיה – אריאל מונה לתפקיד על ידי ועדה מקצועית, והינו בעל רקע מקצועי ואקדמי נרחב בתחום החינוך וניהול תהליכים פדגוגיים. בתפקידו האחרון שימש מנהל חטיבת הביניים, ישיבת בני עקיבא הדרום, רחובות וכן שימש בשורת תפקידים במערכת החינוך כרכז שכבה, מנהל וריכוז פרויקטים רשותיים ועוד. אריאל ישמש כמנהל החטיבה תחת ניהולו של הרב יוני ברלין.
אריה בנימין, מונה לתפקיד מנהל בית הספר לחינוך מיוחד בבית איזי שפירא – אריה, שנבחר לתפקיד על ידי ועדה מקצועית, הינו בעל ניסיון חינוכי עשיר במערכת החינוך העירונית ברעננה, במגוון תפקידי חינוך, ניהול והובלת צוותי חינוך ותהליכים פדגוגיים ורגשיים, בדגש על תחום החינוך המיוחד. אריה מחליף בתפקידו את מנהלת בית הספר איזי שפירא היוצאת, איריס ויינשטיין שיוצאת לדרך חדשה בתחום לאחר שבשנים האחרונות ניהלה את בית הספר במלוא המקצועיות ומתוך אמונה בתלמידיו ומימוש יכולותיהם.
ריחנית לוי מונתה למנהלת חטיבת השרון – ריחנית מונתה לתפקיד על ידי ועדת המכרזים של משרד החינוך, ולה רקע עשיר וניסיון רב שנים בתחום החינוך והניהול, לרבות הובלת התחדשות פדגוגית פורצת דרך, וגיבוש והטמעת מערכי למידה, אחריות על מערך ההוראה וליווי צוותי החינוך ועוד. ריחנית מחליפה בתפקידה את רעיה לוי, הפורשת בימים אלו לגמלאות לאחר ששימשה שנים ארוכות כמנהלת חטיבת השרון, והובילה את החטיבה להצלחות ולהישגים.
עידן ברקאי מונה למנהל בית הספר יחדיו – עידו מונה לתפקיד על ידי ועדה מקצועית של משרד החינוך, ולו רקע עשיר והשכלה בתחום החינוך והובלת תהליכים ופרויקטים משמעותיים, וקידום תוכניות פדגוגיות ותוכניות העשרה במערכת החינוך להתפתחות אישית וערכית. עידו מחליף בתפקידו את קרן סטלמך זוהר שניהלה את ביה״ס שנים רבות בהצלחה, ויוצאת לדרך חדשה.
תגובות