נהג חדש, אילוסטרציה, אור ירוק

לצמצם את שיעורי הנהיגה? 2024 היא הקטלנית ביותר לנהגים צעירים. זה המצב ברעננה

על רקע הנתון המפחיד הזה, משרד התחבורה שוקל לצמצם את מספר שיעורי הנהיגה המינימלי מ-28 ל-22 לנוהגים ברכבים בעלי גיר אוטומטי

פורסם בתאריך: 17.9.24 09:46

התוכנית להפחתת שיעורי הנהיגה מול העלייה במספר הנהגים הצעירים הנפגעים בתאונות הדרכים: 48 נהגים צעירים (עד גיל 24) נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024, השנה הקטלנית ביותר לנהגים צעירים בעשרים השנים האחרונות לפחות. עד כמה שנת 2024 היא חריגה ומדממת בעיקר לנהגים הצעירים? שימו לב לנתון הבא: בכל שנת 2023 נהרגו 43 נהגים צעירים בתאונות דרכים (28 בתאריך המקביל בשנה שעברה -עליה של 71%!).

כאמור, במקביל לעלייה במספר הנהגים הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים שוקל לצמצם את מספר שיעורי הנהיגה המינימלי מ-28 ל-22 לנוהגים ברכבים בעלי גיר אוטומטי ובכך להוסיף לכבישים המדממים נהגים חדשים שעברו תהליך הכשרה קצר יותר ובעלי ניסיון מועט יותר בהשוואה לנהגים החדשים כיום.

בעמותת "אור ירוק" ניתחו את חלקם היחסי של הנהגים הצעירים שנפגעו בתאונות דרכים בהשוואה לכלל הנהגים שנפגעו בתאונות דרכים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים. ניתוח הנתונים נעשה על פני חמש השנים המלאות האחרונות (2023-2019). מהנתונים עולה כי ביתר עילית, אום אל פאחם ונצרת הן הערים המסוכנות לנהגים צעירים, כאשר 67% מהנהגים שנפגעו בתאונות דרכים בביתר עילית בחמש השנים האחרונות היו נהגים צעירים עד גיל 24.

אלו הנתונים של ערי הסביבה: 

בראש העין נפגעו בחמש השנים האחרונות 45 נהגים צעירים שהם 26% מתוך 176 נפגעי תאונות דרכים בעיר בתקופה זו.

ברעננה נפגעו בחמש השנים האחרונות 53 נהגים צעירים שהם 25% מתוך 213 נפגעי תאונות דרכים בעיר בתקופה זו.

בפתח תקווה נפגעו בחמש השנים האחרונות 266 נהגים צעירים שהם 25% מתוך 1,081 נפגעי תאונות דרכים בעיר בתקופה זו.

בהרצליה נפגעו בחמש השנים האחרונות 74 נהגים צעירים שהם 22% מתוך 331 נפגעי תאונות דרכים בעיר בתקופה זו.

בכפר סבא נפגעו בחמש השנים האחרונות 73 נהגים צעירים שהם 21% מתוך 342 נפגעי תאונות דרכים בעיר בתקופה זו.

נתונים של ערים נוספות במרכז הארץ:

בבת-ים נפגעו בחמש השנים האחרונות (2019 עד 2023) 155 נהגים צעירים שהם 29% מתוך 530 נפגעי תאונות דרכים בעיר בתקופה זו.

בחולון נפגעו בחמש השנים האחרונות 231 נהגים צעירים שהם 27% מתוך 858 נפגעי תאונות דרכים בעיר בתקופה זו.

בראשון לציון נפגעו בחמש השנים האחרונות 164 נהגים צעירים שהם 26% מתוך 622 נפגעי תאונות דרכים בעיר בתקופה זו.

ברחובות נפגעו בחמש השנים האחרונות 104 נהגים צעירים שהם 26% מתוך 399 נפגעי תאונות דרכים בעיר בתקופה זו.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת 2024 היא שנת כישלון בכל הקשור לתאונות דרכים, שנה שמדרדרת את ישראל שני עשורים לאחור. בתוך כלל הנתונים הקשים בולטים לרעה הנהגים הצעירים. לצעירים מאפיינים ייחודיים אשר מצריכים תכנית פעולה ממוקדת. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים רואים את הנתונים הקשים ובאופן לא ברור בוחנים לצמצם את מספר שיעורי הנהיגה. זה הצעד המתבקש בשנה כל כך חריגה וקשה לנהגים הצעירים? כל צמצום שיעור נהיגה מהווה פגיעה קשה ביכולת של הנהג הצעיר לקרוא את מפת הסכנות שבכביש, להבין כיצד יש להשתלב בתנועה ולצבור ניסיון יקר ערך. מדובר בצעד מסוכן שעלול לעלות בחיים של הילדים שלנו. הצעד הזה מצטרף לקיצוץ שמתוכנן בלימודי התעבורה בקרב תלמיד התיכון. זהו חטא על פשע וצעד הרסני שיהיה קשה מאוד לתקן. לא מאוחר לזנוח את הרעיון הזה ואם רוצים לחסוך כסף לציבור אסור לעשות זאת על ידי פגיעה בבטיחות בדרכם וסיכון חיי אדם. במקום לחזק את תהליך הכשרת הנהג ולייצר דור נהגים איכותי וטוב ישנה סכנה ממשית של דור נהגים חדש, ללא הניסיון והידע הנדרשים. זה הימור מסוכן שעלול לעלות בחיי אדם".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר