ארגון נבט, שפועל מרעננה ומסייע לתלמידים ברחבי הארץ בכריכים על בסיס יומי, מדווח על עלייה במספר התלמידים שזקוקים לסיועו ופותח בקמפיין גיוס תרומות.
על פי הערכת הארגון, הוא אמור לספק בשנת הלימודים הזו כשלושה מיליון כריכים. הארגון מספק ביטחון תזונתי ליום הלימודים עבור ילדים ובני נוער מאוכלוסיות מוחלשות בכל הארץ. בארגון מדגישים כי "תלמידים אשר נמנעת מהם הזכות לביטחון תזונתי במהלך יום הלימודים אינם מסוגלים להתרכז בכיתה והם נוטים לנשירה מוגברת".
"בנוסף", אומרים בנבט, "בהיבט ההתנהגותי, פעמים רבות הם נוטים לבעיות אלימות ומשמעת עקב תחושת הרעב, ועל כן נמנעת מהם ההזדמנות לרכוש השכלה ולממש את ייעודם בחיים כשאר בני גילם. באמצעות אספקת ארוחת בוקר בריאה ומזינה ליום הלימודים, נבט נותנת הזדמנות לילדים לרכוש השכלה, לחוש תחושת בטחון ואמון במערכת החינוכית ולממש את ייעודם".
עוד אומרים בנבט: "מטרת העל שלנו היא לאפשר לתלמידים הסובלים מאי בטחון תזונתי לקבל שוויון הזדמנויות בחינוך". בארגון מציינים כי נבט הינו הארגון הארצי הגדול ביותר בתחום הזנת ילדים בבתי ספר במדינת ישראל. הארגון מספק מידי יום ארוחת בוקר בריאה ומזינה עבור 17,000 ילדים וילדות מכלל המגזרים, ב-350 בתי ספר ובמעל ל-130 עיריות ורשויות מקומיות בכל רחבי ישראל. "נבט פועל בבתי ספר ומוסדות חינוך בכל רחבי המדינה, מכיתה א' – י"ב".
לתרומות וסיוע לארגון נבט היכנסו כאן
באזור השרון פועל נבט בכפר סבא, רעננה ונתניה. בארגון מציינים כי השנה האחרונה הביאה איתה עליה בביקוש לתוכנית מ-15,000 תלמידים ביום ל-17,000 תלמידים ביום. בין היתר מחלק הארגון כריכים לתלמידים מפונים מקרית שמונה השוהים בטבריה.
חשוב לציין שלמרות העלייה במחירי הפירות והירקות הוחלט בארגון לעשות הכל כדי שהילדים יקבלו גם ירק ופרי בארוחה. המהלך הזה יתרחב השנה לאחר שנבדק כפיילוט בשנה האחרונה.
בנבט ציינו נתוני מחקר שערכו לתלמידים שלוקחים חלק בתוכנית באדיבות חברת משב מחקר יישומי:
• בעקבות התכנית חלה ירידה של 45% במספר התלמידים המשוטטים במהלך השיעור.
• בעקבות התכנית חלה ירידה של 40% במספר התלמידים הנעדרים מהלימודים.
• בעקבות התכנית חלה ירידה משמעותית של 46% במספר התלמידים המעורבים באופן תדיר בהטרדות/הצקות כלפי אחרים.
• בעקבות התכנית חלה ירידה של 22% במספר התלמידים המעשנים בלימודים.
• בעקבות התכנית חלה ירידה משמעותית של 45% באלימות הפיזית והמילולית בקרב התלמידים.
• בעקבות התכנית חל שינוי משמעותי לחיוב של 75% באווירה החברתית בכיתה
• בעקבות התכנית חל שינוי משמעותי לחיוב של 73% בקשר של המחנכים עם התלמידים בכיתה.
• בעקבות התכנית, ב-88% מהכיתות נמצאה עליה ניכרת בריכוז של התלמידים בלימודים.
• בעקבות התכנית, ב-72% מהכיתות חל שינוי משמעותי לחיוב בהישגים הלימודיים של התלמידים.
• בעקבות התכנית, ב-78% מהכיתות נקבע כי התכנית תרמה להצלחה של התלמידים בבית הספר ככלל.
יעל
ממש מרגשים כל הכבוד אתרום ואפיץ
יעל
מרגשים …כל הכבוד…אפרסם ואתרום