כיפת ברזל (צילום דובר צהל)
כיפת ברזל (צילום דובר צהל)

ירי נרחב מאיראן, התושבים שהו כשעה בממ"ד. אלו ההנחיות

אחרי הירי מאיראן: פיקוד העורף שינה שוב את המגבלות באיזור

פורסם בתאריך: 1.10.24 16:49

עדכון אחרון: 2.10.24 08:38

יום רביעי – פיקוד העורף הסיר את המגבלות שהוטלו אתמול, ואישר התקהלות במקום פתוח עד 1,000 איש. פעילויות חינוכיות מתקיימות כרגיל.

20:50 – איראן שיגרה קרוב ל-200 טילים לעבר איזורים רבים בישראל, חלקם הגדול יורטו. אזרחי ישראל נקראו בערך בשעה 19:30 להיכנס למרבים המוגנים ולשהות שם עד להודעה חדשה. רק לאחר כמעט כשעה הודיע פיקוד העורף שניתן לצאת מהמרחבים המוגנים. דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר: "בשלב זה אנחנו עדיין מעריכים את המצב. ביצעו לא מעט יירוטים ויש פגיעות בודדות. אנחנו לא מזהים איומים נוספים על המרחב האווירי, ולכן נתנו הנחיות לצאת מהמרחבים המוגנים. אנחנו מבקשים לא להעביר מידע לאויב ולא להפיץ תיעודים. אנחנו נמצאים במוכנות גבוהה, נגן על אזרחי מדינת ישראל".

16:50 – לאחר תחילת תמרון קרקעי של צה"ל בדרום לבנון, והירי לעבר המרכז, הודיע פיקוד העורף על החמרה נוספת בהנחיות במרכז הארץ – בשרון, בשומרון בגוש דן ובשפלה. המגבלות הן על התקהלויות בשטח פתוח (30 איש) ובמבנה (300 איש). דובר צה"ל הודיע על גיוס יחידות מילואים נוספות לצורך משימות בצפון. ברקע יש ידיעות על שיגור כטבמים אפשרי מאיראן.

מהעירייה נמסר בהודעה מיוחדת לתושבים: לאור המצב הביטחוני, פיקוד העורף עדכן את מדיניות ההתגוננות וההנחיות לאזורנו (מדרג 2): התקהלות בשטחים פתוחים – מוגבלת לעד 30 אנשים,  התקהלות במבנה סגור – מוגבלת לעד 300 אנשים. יש לפעול על פני הנחיות פיקוד העורף, למען שמירה על ביטחוננו וביטחון יקירינו. פעילויות החוגים, התפילות ותנועות הנוער, יתקיימו בהתאם למדיניות זו. המוקד העירוני עומד לרשותכם 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע, בטלפון 9107* או בוואטסאפ – 052-8107107.

גורם בכיר בממשל האמריקני הודיע היום (רביעי) לישראל: "יש לנו אינדיקציות שאיראן מתכננת לבצע מתקפת טילים נגד ישראל בטווח הזמן המיידי". עם זאת, בהצהרה שפרסם אמר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי כי נכון לעכשיו לא זוהה איום אווירי ששוגר מאיראן.

ראש הממשלה פרסם הודעה מוקלטת שבה אמר: "אנחנו בעיצומה של מערכה נגד ציר הרשע של איראן. אמרתי אתמול שאלה ימים של הישגים גדולים ואתגרים גדולים. הישגים גדולים כי סיכלנו את נסראללה ואת צמרת הפיקוד שלו ואת התוכנית של חיזבאללה לכיבוש הגליל. הקפידו על הנחיות פיקוד העורף".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר