ירידה חדה במספר הדו"חות הניתנים לנהגים ולנהגות בשל אי חגירת חגורת בטיחות: 48,403 דו"חות בגין אי שימוש בחגורת בטיחות רשמו שוטרי אגף התנועה במשטרה לנהגים ולנהגות בשנת 2023, כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת "אור ירוק". מדובר בירידה של 17% לעומת שנת 2022 בה נרשמו 58,384 דו"חות בגין אי חגירת חגורות בטיחות.
עד כמה הירידה במספר הדו"חות בשנים האחרונות היא משמעותית וגדולה? בשנת 2019 נרשמו 86,361 דו"חות לנהגים בגין אי חגירת חגורות בטיחות, כמעט פי שניים יותר מאשר מספר הדו"חות שנרשמו בשנת 2023.
ברעננה רשמו שוטרי אגף התנועה במשטרה 74 דו"חות בגין אי שימוש בחגורת בטיחות בשנת 2023 ואילו בחמש השנים האחרונות (2019 עד 2023) נרשמו 604 דו"חות לנהגים ולנהגות בעיר בשל אי חגירת חגורת בטיחות.
בראש העין רשמו שוטרי אגף התנועה במשטרה 149 דו"חות בגין אי שימוש בחגורת בטיחות בשנת 2023 ואילו בחמש השנים האחרונות (2019 עד 2023) נרשמו 602 דו"חות לנהגים ולנהגות בעיר בשל אי חגירת חגורת בטיחות.
בפתח תקוה רשמו שוטרי אגף התנועה במשטרה 86 דו"חות בגין אי שימוש בחגורת בטיחות בשנת 2023 ואילו בחמש השנים האחרונות (2019 עד 2023) נרשמו 1,488 דו"חות לנהגים ולנהגות בעיר בשל אי חגירת חגורת בטיחות.
בכפר סבא רשמו שוטרי אגף התנועה במשטרה 20 דו"חות בגין אי שימוש בחגורת בטיחות בשנת 2023 ואילו בחמש השנים האחרונות (2019 עד 2023) נרשמו 341 דו"חות לנהגים ולנהגות בעיר בשל אי חגירת חגורת בטיחות.
נתונים מערים נוספות:
בראשון לציון רשמו שוטרי אגף התנועה במשטרה 86 דו"חות בגין אי שימוש בחגורת בטיחות בשנת 2023 ואילו בחמש השנים האחרונות (2019 עד 2023) נרשמו 1,733 דו"חות לנהגים ולנהגות בעיר בשל אי חגירת חגורת בטיחות.
ברחובות רשמו שוטרי אגף התנועה במשטרה 48 דו"חות בגין אי שימוש בחגורת בטיחות בשנת 2023 ואילו בחמש השנים האחרונות (2019 עד 2023) נרשמו 531 דו"חות לנהגים ולנהגות בעיר בשל אי חגירת חגורת בטיחות.
בחולון רשמו שוטרי אגף התנועה במשטרה 33 דו"חות בגין אי שימוש בחגורת בטיחות בשנת 2023 ואילו בחמש השנים האחרונות (2019 עד 2023) נרשמו 282 דו"חות לנהגים ולנהגות בעיר בשל אי חגירת חגורת בטיחות.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חגורת הבטיחות היא אביזר בטיחות בסיסי ואפקטיבי לצמצום היפגעות בתאונת דרכים. כאשר הרכב נע במהירות גבוהה ותאונה מתרחשת, חגורת הבטיחות יכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. למרות שברור וידוע כי היא חיונית ומצילה חיים, עדיין רבים בוחרים לנהוג ולהסיע נוסעים לא חגורים. כאשר למשטרת התנועה חסרים מאות שוטרים ומאות ניידות הציבור לא מפחד להיתפס ולמעשה מצפצף על החוק. במשרד לביטחון לאומי חייבים לחזק את משטרת התנועה בתופסת של ניידות ושוטרים כדי לייצר אווירה הרתעתית שתמנע מנהגים ונהגות רבים להסיע נוסעים או לנהוג ללא חגורת בטיחות".
תגובות