האמר צבאי צילום Razvanchirnoaga-depositphotos.com
האמר צבאי צילום Razvanchirnoaga-depositphotos.com

מוכנים לכל תרחיש: פלוגת מילואים חדשה מוקמת ברעננה ובכפר סבא

צה"ל מקים אוגדה שתהיה מבוססת על לוחמים שסיימו את שרות המילואים. פלוגה אחת תהיה אחראית על כפר סבא ורעננה ותתבסס על תושבי שתי הערים

פורסם בתאריך: 21.10.24 10:45

מתגייסים: צה"ל מגייס לוחמי מילואים שסיימו את שרותם לאוגדה החדשה, אוגדת דוד. האוגדה תכלול חמש חטיבות, מתוכן חטיבת יונתן תהיה אחראית על איזור גוש דן והשרון. פלוגה אחת תהיה אחראית על רעננה וכפר סבא ותתבסס כמובן על תושבי שתי הערים.

האוגדה עצמה מתבססת כאמור על לוחמות ולוחמים שסיימו את שירות המילואים שלהם ורוצים לחזור למערך הלוחם ולפעול למען הגנת המולדת ואזרחיה. יתרונו של הגדוד הוא שלחייליו במילואים, אשר יעברו הכשרות ותעסוקה מבצעית שוטפת, יהיה בבתיהם את כלל הציוד הנדרש לכל תרחיש ולכל מקרה חירום בו יוקפצו להגנה על תושבי העיר בזמינות מיידית.

להצטרפות לגדוד המילואים: bit.ly/408hXlT

ראש העירייה, חיים ברוידא, אמר: "מאז השבעה באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל, אנו עדים למעורבות אזרחית וביטחונית יוצאת דופן מקרב תושבי רעננה. העיר בולטת בשיעורי ההתנדבות הגבוהים וההצטרפות ליחידות הביטחון השונות, כמו גם בשיעור משרתי המלאים הגבוה בעיר. הדבר איפשר לנו, בהובלת אגף הביטחון, להגביר משמעותית את מערך הביטחון בעיר במגוון ערוצים, בין היתר בהקמת יחידת אופנועים, רחפנים, הרחבת כיתות הכוננות ועוד. אני מברך על היוזמה הצה"לית החדשה ועל הקמת האוגדה, ובטוח שגם עתה, יוכיחו תושבי רעננה את מעורבותם ואת רוח התנדבותם, ויתרמו להמשך ההגנה הרציפה על העיר והמדינה".

בצה"ל מציינים כי אוגדת 'דוד' (אוגדה 96) הינה אוגדה קלה, ניידת ועוצמתית שמורכבת מכוח מילואים נבחר, בפריסה ארצית. הקמת האוגדה נובעת מהצורך המבצעי בכוח לוחם איכותי, שיסייע בחיזוק מערך ההגנה ובמתן מענה מבצעי לאירועים מתפרצים. האוגדה תיתן מענה למגוון תרחישים בגבולות השונים במרחב התפר, באיו"ש ובתוך גבולות המדינה.

עוד מציינים בצה"ל כי הגיוס מתבצע על בסיס התנדבותי, ללוחמים בעלי הכשרת רובאי 05-07 מינימום, אנשים עם ניסיון קרבי בגילאי 38-58 שאינם משובצים במערך המילואים הפעיל. האוגדה מבוססת על לוחמים בעלי ניסיון מבצעי עשיר, אשר מכירים את השטח בו הם פועלים, "בני האזור". תהליך הגיוס כולל מילוי טפסי מועמדות, ראיון ראשוני, הערכה פסיכולוגית, בדיקות רפואיות, ראיון עם מפקד ותרגיל הערכה מעשי בשטח.
האוגדה תכלול חמש חטיבות – כאשר כל חטיבה מורכבת מחמישה גדודים. היא תהיה בפריסה ארצית ויעודה יהיה לתת מענה למגוון תרחישים בגבולות השונים ולהסיר איומים מתפרצים. המתנדבים לאוגדה יקבלו זכויות ותגמולים של משרתי מילואים. הכשרת הלוחמים כוללת קורס לרענון מיומנות קרב, הכשרות ייעודיות למפקדים ואימונים שוטפים, כמו כן לוחמי האוגדה יהיו מצוידים בנשק אישי ואמצעים נוספים.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר