גן ילדים, אילוסטרציה ChiccoDodiFC depositphotos.ocm
גן ילדים, אילוסטרציה ChiccoDodiFC depositphotos.ocm

האם דורשת מברוידא: הסר מהפייסבוק את הסרטון מהגן בו מופיעה בתי

בסרטון המרגש שרים הילדים שיר לכבוד חיילי צה"ל. האם מתלוננת שלמרות שפנתה הסרטון לא הוסר ובתה לא טושטשה. העירייה: "ניסיון של גורם פוליטי מהאופוזיציה לייצר מהומה על לא מאומה"

פורסם בתאריך: 27.6.24 15:22

תושבת רעננה דורשת מראש העירייה, חיים ברוידא, להסיר את תמונת בתה הקטינה מסרטון שפרסם בחשבון הפייסבוק הפרטי שלו, ללא אישורה. בתאריך 9 במאי ביקרו ברוידא ועוזריו בגן ילדים ברעננה ולמחרת הוא פירסם סרטון לחשבון הפייסבוק האישי שלו שבו נראים ילדי הגן שרים לכבודם של חיילי צה"ל. את הסרטון המרגש בפני עצמו, פירסם ברוידא גם בקבוצת הפייסבוק הפופולרית "פורום התושבים של רעננה".

לאחר שהבחינה בסרטון, בו מופיעה בתה, פנתה האם לברוידא ודרשה להסירו, אך לא קיבלה מענה לבקשתה. לאחר מכן פנתה למבקרת העירייה, שאמרה לה כי הפרסום בוצע בחשבון הפייסבוק הפרטי של ראש העירייה ורק הוא יכול להסירו. לאחר שפניותיה לא הועילו, פנתה התושבת בשבוע שעבר באמצעות עו"ד מאיר דהאן, לראש העירייה, חיים ברוידא, בטענה כי ניתן לזהות את הילדים בסרטון וכי מעולם לא אישרה צילום ופרסום תמונות של בתה הקטנה.

עו"ד דהאן בכתב בין היתר במכתבו לברוידא: "גם כשנמסר לך עוד ביום הפרסום כי ישנם הורים שמתנגדים לפרסום השארת את הסרטון ברשתות החברתיות ולא דאגת להסירו מיידית חרף פניות חוזרו ונישנות, חרף הבטחות למרשתי שתעשה כן, עד לרגע כתיבת מכתב זה, עדיין קיימים פרסומים שלך לרבות בחשבונך האישי, הכוללים את הפוסט והסרטון בו מופיעה בתה של מרשתי ללא טשטוש. מדובר בפגיעה חמורה בזכותה לפרטיות של מרשתי ושל בתה של מרשתי".

 

 

 

עוד נטען במכתב לברוידא: "צילום בתה הקטינה של מרשתי במהלך פעילות בגן, ללא קבלת אישורה של מרשתי וחמור מכך ההימנעות מהסרת הסרטון גם אחרי שהיה ברור לך שהיא מתנגדת, מהווה פגיעה חמורה בזכותה הטבעית להגנתה ופרטיותה של בתה הקטינה והפרה של חוק הפרטיות".

יש לציין שלפני כחודש, הגיש חבר המועצה אבי יוסף, שעניין זה הובא לידיעתו, הצעה לסדר שאוסרת על פוליטיקאים לצלם ילדים במוסדות חינוך ובמתקנים עירוניים ולפרסם את תמונתם ללא אישור ההורים. יוסף: "משום מה, חברי הקואליציה של ברוידא בחרו לדחות את הצעתי, שהייתה מונעת הישנות של מקרים דומים".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "הסרטון המדובר צולם במהלך ביקור של ראש העיר בגן הילדים, ובו שירה מרגשת של ילדי הגן כמחווה המביעה דאגתם לשלום חיילי צה"ל במלחמה. הסרטון הועלה לרשת כביטוי של רצון טוב, המבקש להביע את קירוב הלבבות והערבות ההדדית אליהם מתחנכים ילדי הדור הצעיר, ואת פניה היפים של העיר רעננה. לבקשת אחת האימהות, טושטשו פניהן של שתי ילדות בסרטון, בו הן נראות בהבזק קצר. מדובר בניסיון של גורם פוליטי מהאופוזיציה לייצר מהומה על לא מהומה".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר