יתוש, צילום Noppharat_th-depositphotos.com
יתוש, צילום Noppharat_th-depositphotos.com

שלושה חולים בקדחת הנילוס אושפזו במאיר, אחת מהם במצב קשה

החולים אושפזו במאיר במהלך הימים האחרונים והם סובלים מתחלואה במערכת העצבים המרכזית. אחת מהם שוחררה לביתה. וגם: ההנחיות של משרד הבריאות

פורסם בתאריך: 24.6.24 08:12

קדחת הנילוס בשרון: אתמול אומתה אבחנתם של שלושה חולים עם הנגיף המאושפזים במרכז רפואי מאיר. החולים אושפזו במרכז רפואי מאיר במהלך הימים האחרונים והם סובלים מתחלואה של מערכת העצבים המרכזית. מצבה של חולה אחת מוגדר קשה, חולה נוספת במגמת שיפור וחולה נוסף שוחרר לביתו. שלושת החולים תושבי אזור השרון.

פרופ' מיכל חוברס, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית, אמרה: "התחלואה בקדחת הנילוס נוטה להיות קשה יותר בקרב אנשים מבוגרים ובקרב אנשים עם דיכוי המערכת החיסונית. כיוון שאין טיפול או חיסון למחלה הדרך היחידה להתמודד עמה הינה מניעתית ועל כן יש להקפיד על טיפול במקורות מים עומדים והימרחות נגד יתושים".

נציין כי קדחת מערב הנילוס (West Nile Fever) היא מחלה שמקורה בבעלי חיים ומועברת גם לאדם. היא נגרמת על ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, ומועברת לבני אדם ולבעלי חיים שונים באמצעות עקיצת מספר סוגי יתושים שניזונים מעופות נגועים. המחלה מתפשטת בעיקר בעונת הפעילות של היתושים (חודשי הקיץ ותחילת הסתיו), אך מקרים בודדים של תחלואה ייתכנו לאורך כל השנה. תקופת הדגירה של המחלה מרגע העקיצה ועד להתפתחות המחלה היא בין חמישה ימים ל-21 ימים. המחלה נמשכת בממוצע מספר ימים ולרוב מדובר במחלה קלה דמוית שפעת אשר חולפת מאליה. בין האפיונים של המחלה חום, כאבי ראש, חולשה, דלקת בעין ולפעמים גם פריחה, בחילות ושלשולים. סיבוכים נדירים יכולים להיות דלקת קרום המוח.

משרד הבריאות עדכן אתמול כי עד כה אובחנו 21 אנשים החולים בקדחת מערב הנילוס, מתוכם 17 אושפזו בבתי החולים עם תסמינים נוירולוגים. מתוך החולים המאומתים נפטרו שתי נשים בסוף השבוע האחרון במרכז הרפואי בילינסון בפתח תקווה וישנם שלושה מונשמים.

עוד נמסר ממשרד הבריאות כי על מנת לצמצם את החשיפה ליתושים, ממליץ משרד הבריאות להשתמש בתכשירי דוחי יתושים ובאביזרים מתאימים להרחקת יתושים בחדרי המגורים, וכן להפעיל מאווררים במקום השהיה. במשרד הבריאות ציינו כי תחלואה מקדחת מערב הנילוס מוכרת בארץ שנים רבות ומתרחשת בעיקר בין החודשים יוני לנובמבר, אך השנה התחלואה החלה מוקדם מהרגיל וככל הנראה נובעת משינויי האקלים בישראל ובעולם, כאשר מזג האוויר הלח במרכז הארץ עשוי להוביל לרבייה ולהתפתחות של יתושים באזור זה. הסיכון לתחלואה משמעותית היא בקרב מבוגרים ואנשים עם דיכוי חיסוני.

במקרים של תחלואה בקדחת מערב הנילוס מקיים משרד הבריאות חקירה אפידמיולוגית והמידע מועבר למשרד להגנת הסביבה לצורך פעולות הדברה מקומית על ידי הרשויות. בנוסף, משרדי הבריאות והגנת הסביבה מיידעים את הציבור על אזורים בהם נלכדים יתושים נגועים בנגיף.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר