ביקור הנהלת מערך החדשנות של כללית במאיר, צילום דוברות מאיר
ביקור הנהלת מערך החדשנות של כללית במאיר, צילום דוברות מאיר

כך ימנעו במאיר זיהומים בעזרת בינה מלאכותית. וגם: איך מוציאים גוף זר מהאוזן?

מערך החדשנות של מאיר הציג פיתוחים מחקריים חדשים. וגם: מערכת השליטה והבקרה התפעולית והקלינית הפועלת במלר"ד החדש

פורסם בתאריך: 12.8.24 09:02

מרכז רפואי מאיר מציג: פיתוחים מתקדמים למניעת זיהומים באמצעות בינה מלאכותית, שיפור יכולות ניתוחיות מורכבות ופיתוח טכנולוגיה חדשנית לגידול אורגנואידים (גרסה ממוזערת של איבר חי) של הכליה, ואיפיון שלהם באמצעות שיטות אופטיות מתקדמות

הנהלת מרכז רפואי מאיר ומרכז החדשנות במאיר אירחו את הנהלת מערך החדשנות של כללית בראשותו של פרופ' רן בליצר. את הביקור פתחו בדבריהם ד"ר ירון מושקט, מנהל מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית וד"ר גיא טופז, סגן מנהל מרכז רפואי מאיר והממונה על החדשנות והמחקר בבית החולים. במהלך הביקור הוצגו בפניהם פרויקטים שונים בשלבי פיתוח ושירותים חדשניים הפועלים במרכז הרפואי.

בין הפיתוחים החדשים שהוצגו: פיתוחים בתחום מניעת זיהומים עמידים באמצעות AI, כלי חדשני להוצאת גוף זר מהאוזן ושיפור יכולות ניתוחיות מורכבות בתחום כירורגיית כלי דם. בין הפרויקטים גם מיזם מרתק המתבצע במעבדת המחקר של המכון הנפרולוגי במאיר העוסק בחקר השפעת תרופות על אורגנואידים (גרסה ממוזערת של איבר חי) לטובת רפואה מותאמת אישית, וכן טכנולוגיה חדשנית לגידול אורגנואידים של הכליה, ואיפיון שלהם באמצעות שיטות אופטיות מתקדמות (גלי אור).

במהלך ביקורם ערכו המבקרים סיור בבניין החדש של המחלקה לרפואה דחופה, שם הוצגה בפניהם מערכת השליטה והבקרה התפעולית והקלינית הפועלת במלר"ד החדש, המשדרגת את יכולות התקשורת וההנגשה של מידע לצוותים ולמטופלים ומייצרת תמונת מצב בזמן אמת לצורך ניהול הטיפול.

מרכז החדשנות במרכז רפואי מאיר בהובלתו של אורי גורן, מניע תהליכי מחקר ופיתוח עם גורמים רבים באקוסיסטם החדשנות הרפואית בישראל. הוא פועל באופן רב סקטוריאלי ובעל יכולות חוצות ארגון. אחת הדוגמאות הבולטות לשיתוף פעולה מרכזי ויצירתי שלו הינו עם מכללת אפקה להנדסה המביא לידי ביטוי שילוב צרכים ורעיונות של קלינאים בשטח עם יצירת פתרונות טכנולוגיים והנדסיים.

"התרשמנו מאוד מהפרויקטים וממוכנות המרכז הרפואי לשילוב כלים מתקדמים של AI ורפואה מותאמת אישית שהינם למעשה הדור הבא של הרפואה ואנו שמחים לצאת מהמפגש עם הרבה חומר למחשבה לצד אפיקים חדשים לשיתופי פעולה לקידום ושיפור הטיפול, המחקר והעשייה", אמר פרופ' בליצר בתום הביקור.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר