פריקת המסילה של רכבת השרון, קרדיט דוברות רכבת ישראל
פריקת המסילה של רכבת השרון, דוברות רכבת ישראל

הנה באה הרכבת: הובאו לארץ המסילות שיחברו את רעננה להרצליה

בחודשים הקרובים יחוברו תחנות רעננה עם קו החוף (חיפה-הרצליה-תל אביב), ובכך יקוצר משמעותית זמן הנסיעה מרעננה לצפון ולדרום. צפו בפריקת חלקי המסילה

פורסם בתאריך: 28.1.19 17:39

מתקרב הרגע בו תחובר רעננה לתחנת הרכבת של הרצליה, וכפועל יוצא מכך ייווצר חיבור גם בין קווי הרכבת מזרח-מערב וצפון-דרום. בימים אלה נפרקים בנמל חיפה 3,000 פסי מסילה מתוצרת חברת "תריניקי" הצ'כית, המרכיבים יחד כ-26 ק"מ מסילה. פסים אלה ישמשו בין היתר, לחיבור קו החוף (קו חיפה-הרצליה-תל אביב) עם תחנות רעננה, ובכך לאפשר נסיעה מהירה יותר מהתחנות לצפון ולדרום. חיבור התחנות לקו החוף צפוי להתבצע בקיץ הקרוב, ולקצר את זמן הנסיעה ברכבת מרעננה לתל אביב מארבעים דקות לעשרים.

בנוסף לחיבור רעננה עם קו החוף, יחליפו הפסים החדשים מסילות ישנות יותר במסגרת מבצעי תשתית לשדרוג מסילת קו החוף, בין היתר בקטעים שבין תל אביב לחיפה. פסי הרכבת שהגיעו ארצה מצ'כיה, הם בשווי של 10 מיליון שקלים, ומגיעים למשקל כולל של 3,240 טון. אורכו של כל פס חדש הינו 18 מטרים, משקלו 1.08 טון ועלות כל פס הינה 3,300 שקלים. כל ק"מ מסילה מורכב מ-114 פסים.
סה"כ נפרקים מהאנייה שעוגנת בחיפה פסים בשווי של כעשרה מיליון שקלים, במשקל כולל של 3,240 טון.

צפו בפריקת הפסים:

המשלוח הנוכחי מורכב משלושה סוגי פסים – כאלה ברוחב 54 ס"מ, המרכיבים את המסילות הוותיקות יותר, אשר עוברות תהליכי שדרוג; מפסים ברוחב 60 ס"מ, המונחים במסילות החדשות של רכבת ישראל; וגם מפסים מחוזקים, המיועדים בעיקר לתוואי מסילה העובר על גשרים.

תהליך הרכש וההספקה של פסי מסילה אורך כחצי שנה, ומגיע ממדינת הייצור באמצעות אנייה. זמן ההפלגה מצ'כיה, במקרה זה, ארך כשבועיים דרך הים. עם הגעתם לנמל נפרקים הפסים על ידי שני מנופים, ומשונעים באמצעות קרונות מטען של רכבת ישראל למתחמי אגף לוגיסטיקה הפזורים בארץ, ומשם מסופקים לשטח בהתאם לתכנית העבודה השנתית.

פריקת המסילה של רכבת השרון, קרדיט דוברות רכבת ישראל

בישראל יש כיום כ-1,500 ק"מ מסילה, עליהם עוברות מעל 650 רכבות ביממה: נוסעים ומטען, וכן רכבות למשימות מיוחדות כגון רכבות עבודה. כל מסילה נבדקת מספר פעמים בשנה על ידי צוותי אגף מסילה וסביבה ברכבת ישראל הנעזרים במכשור מתקדם כגון קרוניות מדידה, הממפות את תוואי המסילה באמצעות קרני לייזר וגלי אולטרסאונד, ומוודאות שהמסילה תקינה ובטוחה.

מרכבת ישראל נמסר: "הצמיחה המבורכת בכמות הנוסעים מחדדת את הצורך בהרחבת התשתית הרכבתית, לצד שדרוג התשתית הקיימת, אשר יאפשרו להגדיל את תדירות הרכבות המופעלות, ולשפר את השירות. צוותי רכבת ישראל פועלים בהתאם לתוכניות עבודה סדורות, ומניחים מידי שנה עשרות רבות של מסילות חדשות, בפרויקטי תשתית ברחבי הארץ, לצד החלפת מסילות קיימות ושדרוגן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר