468 תושבים כבר חתמו, נכון להיום (רביעי) על עצומה אינטרנטית שהעלה אתמול אלן טנמן, הקוראת להחזיר לפעילות את קו רכבת השרון המערבי, המחבר בין כפר סבא, הוד השרון ורעננה לתל אביב, דרך הרצליה. קו הרכבת צפוי להפתח רק בסוף אוגוסט בשל עבודות חישמול המסילה, כשבמקביל הקו המזרחי – זה שמחבר בין כפר סבא לתל אביב דרך פתח תקוה וראש העין – נותר גם הוא סגור בשל עבודות תחזוקה על קטע מסילה באורך חמישה קילומטרים. המשמעות: תושבי רעננה והאיזור כולו האזור תקועים בלי רכבות.
"לא ייתכן שאין לנו איך להגיע למקום העבודה שלנו!", נכתב בעצומה, "ב-8 ביוני רכבת ישראל תחזור לפעילות לאחר הפסקה של כשלושה חודשים בשל הקורונה. הפעילות תתחדש בכל הארץ למעט בערים רעננה, כפר סבא, והוד השרון, בהן, בשל עבודות תחזוקה, הרכבות מתוכננות לחזור לפעול לא לפני סוף אוגוסט (שלושה חודשים נוספים!). 250 אלף תושבים ישארו ללא רכבת. המשמעות: פקקים ועומס נוראי בכבישים ופגיעה קשה בתושבים ללא רכב. לא ייתכן שמפקירים מאות אלפי תושבים כשיש פתרונות וחלופות. אנחנו מבקשים להשתמש בקו שעובר דרך הרצליה כדי לתת פתרון מיידי לתושבי האזור ושהנהלת הרכבת תתחייב על תאריך ספציפי לחזרה. צריך לזרז את סיום העבודות ולאפשר בינתיים פתרון זמני דרך הרצליה".
טנמן, תושב כפר סבא, אומר לצומת השרון: "אנחנו תושבי השרון למודי סבל. כל הזמן עושים לנו הפסקות בשירות. זו לא הפעם הראשונה וכל הזמן הבטיחו שיפתחו את הקו מכפר סבא לכיוון הרצליה ודוחים את זה פעם אחר פעם. זה הקש ששבר את גב הגמל – שפותחים את כל המסילות בארץ, למעט הקו מכפר סבא לתל אביב דרך פתח תקוה וגם לא מהמסילה החדשה להרצליה".
מה לעשות שהם עובדים בה?
"נכון, צריך לעבוד, אבל צריכה להיות תוכנית חלופית. היו צריכים קודם כל לעבוד על נושא החישמול לכיוון הרצליה ולהשאיר את המסילה המזרחית פתוחה כדי שהרכבת תוכל לתפקד. ואז, כשהמסילה להרצליה תיפתח, לטפל במסילה לראש העין".
אתה חושב שהם יקשיבו לדרישה שלך?
"מה, נשרוף צמיגים? נחסום את כביש 531? אני לא דוגל באלימות, אז העצומה היא הדרך שלנו לצעוק. פנינו חברי עמותת 'תחבורה בדרך שלנו' לאגף הרכבות במשרד התחבורה שהבטיחו לחזור אלינו. אני מקווה שהם יחזרו. פנו אלי עשרות אנשים בתלונות שהעובדה שהרכבת לא עובדת פוגעת בהם".
סגן ראש עיריית כפר סבא ומחזיק תיק התחבורה בכפר סבא עילאי הרסגור-הנדין, שפעיל בנושא, אמר: "ידענו על סגירת הקו זמן קצר לפני שהדבר פורסם וכמובן שהופתענו מאוד מאחר והדבר מותיר תושבים רבים ללא פיתרון תחבורתי ותחבורת האוטובוסים הקיימת לא יכולה למלא את החסר בהיקפים האלה. נפגשתי וירטואלית עם בכיר ברכבת, פרשתי בפניו את הבעיות וביקשתי תשובות. הוא הבטיח לבדוק את הנושא ולאחר מכן היה פרסום של תאריך החזרה לפעילות של הרכבת בכל הארץ שהופץ בתקשורת. בעקבות זאת אני וראש העירייה רפי סער המשכנו במגעים עם הרכבת, ובין השאר קיימנו השבוע שיחה עם מנכ"ל הרכבת שבה הוא ביקש כמה ימים לבדוק את האפשרות להפעיל את הרכבת דרך המסילה המערבית להרצליה – זאת שאמורים לעשות עליה כרגע עבודות חישמול".
ברכבת ישראל הפנו אותנו לקבל תגובה ממשרד התחבורה.
תגובת משרד התחבורה: "מתווה החזרת הרכבת לפעילות, ובכלל זה אופן הפעלתן של תחנות השרון, נמצא בדיונים ויפורסם לציבור לאחר קבלת החלטה סופית בנושא. התחבורה הציבורית פועלת במתכונת מצומצמת בהתאם להנחיות משרד הבריאות, במטרה לשמור על בריאות הנוסעים".
הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה
ברק
זו פשוט חוצפה מנהלי רכבת ישראל מתנהגים כמו מאפיה הם והעובדים שלהם. פשוט חוצפה. אין תחבורה ציבורית אמיתית בישראל. אם אין לך רכב אופנוע או אופנים חשמליים לא תוכל להתנייד בארץ. מדונת פח
יורם
כל דבר. שמירי רגב נוגעת זה נהרס