ראש עיריית רעננה חיים ברוידא, ראש עיריית כפר סבא רפי סער וראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי, שלחו בימים אלה מכתב ליו"ר הדירקטוריון החדש ברכבת ישראל משה שמעוני, והעתקים לשרת התחבורה מירי רגב ומנכ"ל משרדה עופר מלכה, בבקשה לפתוח את קו הרכבת הישיר מהשרון לכיוון תל אביב, ללא הצורך בהחלפת רכבות בתחנת הרצליה. במכתבם הם מציינים שמדובר בנושא דחוף שעד כה לא זכה להתייחסות ראויה. "ערב פרוץ משבר הקורונה, היה אמור להיפתח לתנועה קו מעגלי של רכבת השרון אשר יחבר את ערי השרון ישירות לתל אביב, וזאת לאחר שנים של ציפייה לפתרון תחבורתי מהיר ויעיל לתושבי השרון והמרכז בכללותו", הם כותבים ומציינים שהתשתיות לקו בוצעו במשך שנים קודם לכן בהשקעה של מאות מיליוני שקלים והקו היה אמור לשרת לצד תושבי הערים, גם את עובדי התעשיות השונות. "לצערנו, ערב פתיחת הקו, נודע לנו כי קיימת ברכבת ישראל כוונה להמליץ למשרד התחבורה שלא לפתוח את הקו ישירות אלא לעשות בו פיצול בתחנת הרצליה, אשר יחייב את תושבי השרון להחליף רכבת, ובכך להאריך את דרכם בפרק זמן משמעותי. אין לנו ספק ולו קל שבקלים, וזאת גם לאור סקרים שביצענו, כי הדבר יפספס לחלוטין את המטרה שלשמה הוקם הקו הזה וכי התושבים ידירו רגליהם מרכבת לא יעילה ולא נוחה".
הם מדגישים שהתוצאה הישירה תהיה שהשימוש ברכב פרטי ימשיך לגדול והשימוש בתחבורה הציבורית של תושבי האיזור ימשיך לדשדש. "ידועים לנו האילוצים שהביאו להחלטה זאת, ובהם העומס הקיים על מסילת החוף וזאת עד לבנייתה של המסילה הרביעית אשר בנייתה החלה, אך צפויה להסתיים בעוד כ-5 שנים לכל הפחות. יחד עם זאת, למיטב ידיעתנו, בדיקות שנעשו הן ברכבת והן ע"י משרד התחבורה, הראו כי ניתן לשלב בין השניים ולאפשר לפחות שתי רכבות בשעה מתחנות השרון כשהן ישירות מערבה לתל אביב". ראשי הערים מבקשים כי יתקיים דיון מעמיק בהשתתפותם בנושא שיש לו השפעה ישירה ומהותית על תושבי האזור והתעסוקה.
יש לציין שעם חידוש השירות בתחילת פברואר, תושבי השרון יכולים להגיע לתל אביב בשתי דרכים: נסיעה ארוכה ברכבת מאספת שעוברת דרך מספר ערים וביניהן כפר סבא, ראש העין, פתח תקווה ובני ברק, שתיקח כ- 40 דקות וללא החלפה. או לחלופין להחליף רכבת בהרצליה ואז הזמן מתקצר לבין עשרים דקות לחצי שעה.
מרכבת ישראל לא נמסרה תגובה.
תגובות