צומת אחוזה - הנרייטה סולד - אחד העם, צילום פרטי באדיבות התושבים

"יש לי שתי בנות קטנות ופחד אלוהים לעבור במעבר החצייה הזה"

תושב העיר מתריע על מעבר חציה בצומת אחוזה - הנרייטה סולד - אחד העם ומספר על אכזבתו מתשובת העירייה להצעתו להקים פסי האטה. בתגובה לפנייתו נמסר מהעירייה כי בתוך מספר חודשים יבוטל מעבר החצייה

פורסם בתאריך: 13.4.22 07:53

"הבנות שלי קטנות והן לא יעברו במעבר חצייה הזה בשנים הקרובות לבד אלא רק איתי. הכתובת היא על הקיר בהקשר הזה. זה ממש מתסכל אותי שאין עם מי לדבר", כך אומר גבריאל ברונפמן, תושב רעננה, שמזהיר שוב ושוב מפני סכנה במעבר חצייה ברחוב אחוזה בהצטלבות עם רחובות הנרייטה סולד ואחד העם.

"אני מתגורר כ–50 מטר מהמעבר חצייה המדובר", הוא מספר, "יש לו אומנם את כל הסימונים הנכונים, אבל הנהגים שם פשוט לא עוצרים. הולכי רגל נאלצים להכניס חצי רגל בתוך מעבר החצייה בשביל שיעצרו וגם אז לא תמיד הנהגים עוצרים אלא מנסים לעקוף אותך. הסכנה יותר גדולה בנתיב שנוסע ממזרח למערב – אל תוך רעננה, שם זאת ממש סכנה אמיתית. מדובר בירידה ומכניסה מכביש בין עירוני לתוך העיר, אנשים כנראה באים עדיין עם מחשבה של כביש מהיר והרבה פעמים לא עוצרים. אני רואה את זה כל הזמן. אני במעבר חצייה הזה כמה פעמים על בסיס יומי. כל פעם יש תחושה שהנה פה הייתה תאונה עוד רגע. במזל גדול אף אחד עדיין לא נהרג פה".

ברונפמן לא רק התריע מפני הסכנה, אלא גם העלה פתרון אפשרי בדמות הקמת פסי האטה במקום. עם פתרון זה פנה בסוף חודש פברואר לעירייה. אולם לפני ימים אחדים קיבל תשובה שאינה נותנת פתרון לבעיה ולדעתו קצת מנותקת ממה שקורה בפועל בצומת. "הנושא נבדק בעבר ונמצא כי קיים במקום סימון ותמרור על פי דרישה", נכתב בתשובת העירייה, שגרמה לו לאכזבה גדולה. "רחוב אחוזה אינו עומד בקריטריונים לסלילת פסי האטה בעיר, מאחר שהוא רחוב המעביר תנועה רבה של רכבים ואוטובוסים ואינו מאופיין במהירות נסיעה גבוהה מהמותר בחוק", נכתב. עוד צוין בתשובת העירייה: "מדובר בקטע רחוב הנמצא בין שני רמזורים, המהווים אלמנט מאט. ברחוב אחוזה קיים מספר רב של מעברי חציה והנהג, אשר נוסע על הרחוב מודע לכך ואמור לנהוג בהתאם לתנאי הכביש ואופי הרחוב".

ברונפמן מסביר: "הבעיה בצומת הזה היא משהו שנמשך כאן שנים. ראיתי הרבה כמעט תאונות, חריקות ובלימות. נוסעים שם הרבה יותר מ–50 קמ"ש, זה נראה כמו 60 או 70 קמ"ש. יש לי שתי בנות קטנות ופחד אלוהים לעבור במעבר החצייה הזה. יש גם מרכז תרבות ובית ספר בסמוך".

 

ברונפמן גם פרסם פוסט בקבוצת פייסבוק של תושבי רעננה, שאותו חתם במשפט שמשקף את התסכול שלו: "כנראה שהאסימון נופל רק אחרי שמישהו חלילה נהרג". לדבריו, "מטרת הפוסט הייתה לעלות את המודעות ובמקביל פניתי לעירייה, אך לצערי לא קיבלתי פתרון אמיתי. אני לא יודע מה השיקולים של העירייה, אבל תמצאו פתרון. זה מה שמתסכל אותי. בתור נהג בעצמי, פס האטה נראה לי פתרון הכי זול, הכי מהיר והכי יעיל. בתור נהג אני יודע שזה מה שיגרום לי להאט ולעצור כי כל דבר אחר לא נראה לי שיעבוד".

מתשובת עיריית רעננה לפנייה של צומת השרון רעננה עולה פתרון אפשרי בתוך כמה חודשים. "עיריית רעננה מציבה את שלומם וביטחונם האישי של התושבים בראש סדר היום הציבורי, והנושא הנידון נבדק על ידי יועצי התנועה של העירייה והועלה לדיון בוועדת התנועה העירונית שהתקיימה בחודש מרץ", נמסר מהעירייה. "לאחר בחינת הנושא התקבלה ההחלטה לבטל את מעבר החציה המדובר בצומת אחוזה – אחד העם – סולד ולחסום פיזית את המעבר על ידי הצבת מעקות בטיחות. תושבי העיר, מופנים לחצות את הכביש בבטחה במעברי החצייה המרומזרים המוסדרים, הסמוכים למקום. לעניין סלילת פסי ההאטה, בדיקה מעמיקה של הנושא העלתה כי ברחוב קיימת תנועת רכבים רבה, לרבות משאיות ואוטובוסים, וכן קיימים צמתים מרומזרים בשני צידי המקטע, המאטים את התנועה. היות שכך, סלילת פסי האטה במקטע המדובר אינה עומדת בקריטריונים הנדרשים והתקבלה ההחלטה שלא לסלולם". לגבי ביטול מעבר החצייה ציינו בעירייה כי הדבר יבוצע בחודשים הקרובים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. אחד שחווה

    רק לא פסי האטה הרסתם את המכוניות . וזה לא עזור רק עושה נזקים ובעיות גב צוואר ונזק למכוניות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר