תושבים רבים ברעננה מוחים נגד כך שבניגוד לערים רבות בישראל ובשרון, ברעננה לא מופעל שירות הסעות (שאטלים) מסובסד למוקדי הבילוי בערבי שישי ובשבת. זאת בניגוד לשאטלים דומים המופעלים כאמור בערי השרון הסמוכות, כמו הרצליה וכפר סבא. לדבריהם, הדבר מכביד מאוד על ציבורים רבים, ובהם אזרחים ותיקים, בני נוער וחיילים. בעירייה, מצדם, טוענים כי הם מנסים להתחשב בכלל התושבים בעיר.
רחל גולדנברג היא מתנדבת מוכרת בעיר ועובדת רבות עם אוכלוסייה מבוגרת. "אני ערה למצוקה של מבוגרים רבים שבסופי שבוע מוגבלים לבתיהם ולא יכולים לצאת מהעיר כין אין להם איך להתנייד", היא מספרת. "בערים סמוכות גמלאים יכולים לצאת מהבית בזכות השאטלים האלה וכאן לא. גם לנוער אין איך לצאת מהעיר, יש הורים שלא יכולים לבקר את הילדים שלהם שגרים בערים אחרות. לא רק זאת, אני רוצה לעשות פעילויות לקשישים שגרים בעיר בימי שישי או בשבת בבוקר, אבל אין להם איך להגיע לפעילות אם הם גרים בצד השני של העיר אם אין להם מכונית או קשה להם לנהוג. פניתי לראש העירייה. דיברתי איתו בנושא, אפילו הראיתי לו כתבות על השאטלים בערים האחרות. אבל זה לא עזר. לא קיבלתי ממנו שום תגובה עניינית".
אסתר שמעונוביץ גם היא פעילה ואחראית על קבוצה של בני הגיל השלישי בעיר שמאז תחילת תקופת הקורונה מקיימים מפגשים. בזמן המגבלות הם היו נפגשים מתחת לבית, אבל היום, כשהוסרו המגבלות, הם יוצאים גם לטיולים ועוד, אבל מוצאים עצמם מוגבלים בפעילות בסופי שבוע. שמעונוביץ: "אנחנו מאוד מכבדים את הדתיים בעיר והמחאה שלנו לגבי השאטלים לא מכוונת נגדם, אלא בעדנו. תושבים רוצים לנסוע לים או למטרות אחרות בימי שבת ולא יכולים כי הם לא נוהגים או מסיבות אחרות. אנחנו לא מבינים מדוע אי אפשר לעשות הסעות כאלה בשעות קבועות לתל אביב ובחזרה. אנחנו תושבי העיר, משלמים מסים. זה מגיע לנו. אנחנו לא מבקשים משהו שלא מגיע לנו".
יו"ר האופוזיציה וראש סיעת מרצ בעיר, רונית וינטראוב, מצטרפת גם היא למחאת התושבים. "כל הנושא של תחבורת פנאי בסופי שבוע הופך להיות סוגיה באחריות הרשויות המקומיות", היא מסבירה. "כבר לפני כשנתיים הגשנו הצעה להתחבר ליוזמות של ערים אחרות באזור. אנחנו חוזרים ומסבירים שתחבורה בשבת היא בעד האנשים המבוגרים שלא יכולים לשלם על מוניות, אין להם אפשרות לנהוג. זה חופש לבלות, חופש להגיע למוזיאון, לפגוש משפחה וחברים. לא הגיוני שאנשים יצטרכו להוציא כסף שאין להם על מוניות, או להיות לבד בבית. זה טוב גם לצעירים ולחיילים שרוצים להגיע לים ולמקומות בילוי. אבל ראש העירייה לא נותן תשובות ענייניות, לא חושב על הציבור. הוא דחה את ההצעה וזהו. אגב, אני מכירה הרבה דתיים שמבינים את הצורך ולא מתנגדים, הם מבינים שזה לא נגדם, אלא בעד שיפור איכות החיים של ציבור שלא יכול להתנייד בצורה אחרת".
אורי קידר, מנכ"ל תנועת ישראל חופשית: "ערים רבות במרכז הארץ עושות מעשה כבר מספר שנים ודואגות לשירותי תחבורה ציבורית בשבת, כך שאני מבין בהחלט את סימן השאלה של תושבי רעננה, מדוע דווקא העיר נותרה כמעט יחידה בסביבתה שלא לעשות כן. הבחירות המקומיות מעבר לפינה, ואני מקווה ומאמין שהציבור יקח את זה בחשבון בבואו לקלפי. אין לעירייה שרוצה לעשות זאת מגבלות, והשירות הזה התגלה כמוצלח ופופולרי בכל מקום שבו הוא הופעל."
מדוברות העירייה נמסר: "העירייה קשובה לצורכי תושביה, ופועלת בין היתר להנגשת ערוצי התחבורה בעיר, ואימוץ הפתרונות המתקדמים ביותר בהתאם לצרכים העולים מהשטח, לדוגמה, לאחרונה אימצה העירייה את אימוץ תכנית דרך שווה, מהפכת התחבורה של משרד התחבורה, הכוללת שינויים בהסדרי התחבורה הארצית, בין היתר בהוזלת מחירי מנויי הנסיעה, הסדרי נסיעה והטבות לנוסעים מקרב האוכלוסייה הבוגרת. אנו ממשיכים לבחון כל אמצעי שיש בו כדי לייעל את שירותי התחבורה בעיר, מתוך כבוד והתחשבות בכלל הציבור".
הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה
תגובות