עיריית רעננה, צילום עזרא לוי
עיריית רעננה, צילום עזרא לוי

ההסכמים בין ברוידא לאלוש: יוסף דורש לפרסם גם את ההסכם הקואליציוני שאינו תקף

ראש העירייה פרסם באתר העירייה את ההסכם שנחתם עם סיעתו של אלי אלוש, אך אבי יוסף דורש לפרסם הסכם נוסף בין הסיעות שאינו תקף, מאחר וסיעת הרוב הדמוקרטי הצטרפה לקואליציה

פורסם בתאריך: 17.6.24 13:31

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה בשבוע שעבר לעיריית רעננה וביקשה לקבל הסברים על ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין סיעת ראש העירייה "חיים ברעננה" לסיעת "מאמינים ברעננה" בראשותו של חבר המועצה אלי אלוש.

כזכור, לפני מספר שבועות פרסמנו ב"צומת השרון" כי חבר המועצה אבי יוסף מהאופוזיציה, טוען כי בהסכמים שונים בין סיעתו של ברוידא, חיים ברעננה, לסיעות האחרות נפלו לכאורה פגמים. עתה, פנה יוסף אל התנועה לאיכות השלטון. בפנייה שהעבירה מאיה קרול, רכזת המחלקה המוניציפלית ופניות הציבור בתנועה למען איכות השלטון, לראש העירייה, חיים ברוידא, עו"ד תהילה סובל, היועצת המשפטית של העירייה וחבר המועצה אלוש, היא מציינת: "לאחרונה נודע לנו כי בין הסיעות מאמינים ברעננה ובין סיעת חיים ברעננה נחתמו שני הסכמים: אחד ביום 12.5.2024 אשר פורסם כדין באתר האינטרנט של העירייה. בנוסף, על פי הידוע לנו בין אותן הסיעות נכרת הסכם ביום 3.5.2024 אשר טרם נמסר למזכיר העירייה וכן לא פורסם לציבור".

קרול הוסיפה: "נודה לכם על פרסום ההסכם מיום 3.5.2024 באתר העירייה שכן חלף למעלה מחודש ימים מאז מועד כריתת ההסכם ואילו הסעיף מחייב כי ההסכם יימסר למזכיר העירייה בתוך 3 ימים מיום כריתתו".

באמצעות עו"ד עדי סדינסקי לוי, השיב ראש העירייה, חיים ברוידא, לתנועה לאיכות השלטון והבהיר: "כפי שהובהר כבר למר יוסף על ידי יועמ"ש העירייה זה מכבר, כי ההסכם היחידי שבתוקף בין הסיעות שבנדון הינו ההסכם מיום 12.5.2024. כפי שאף הוסבר למר יוסף, ההסכם מיום 03.05.2024 הותנה במפורש כי יחול רק במקרה בו סיעת הרוב הדמוקרטי לא תהיה חלק מהקואליציה העירונית. מעת שסיעת הרוב הדמוקרטי הצטרפה לקואליציה העירונית וחתמה על הסכם כאמור, הרי שההסכם מיום 03.05.2024 לא נכנס לתוקף".

 

במכתב לתנועה לאיכות השלטון נכתב עוד: "למען הסר ספק יובהר כי כלל ההסכמים הקואליציוניים שערך מרשי עם סיעות המועצה השונות הונחו כדין על שולחנה של מועצת העיר ופורסמו לציבור. למען הסדר הטוב ולפנים משורת הדין, מכיוון שאין למרשי דבר וחצי דבר להסתיר מהציבור – מצורפים למכתבי זה ההסכם אשר נחתם ביום 03.05.2024 בין סיעתו של מרשי לבין סיעת מאמינים ברעננה אשר כאמור לא נכנס לתוקף. בהתאם לאמור לעיל, אין בידי מרשי (ברוידא – ש.י.) אלא להצר על כך שפניותיו של מר יוסף או מי מטעמו מביאים לכך שהתנועה לאיכות השלטון מטריחה את עובדיה ומשאביה לשווא ומוליכות אותם שולל".

חבר המועצה אבי יוסף אמר: "מעל לחודש שאני מבקש מראש העיר ומהמנכ"ל שיפעלו עפ"י החוק ויפרסמו את ההסכם הקואליציוני שראש העירייה חתם עם הרשימה של אלי אלוש. בהתחלה לא הגיבו, אח"כ נטען שההסכם בוטל, אח"כ באמצעות היועמש"ית שהוא לא בתוקף, אבל החוק הוא פשוט וברור – כל הסכם קואליציוני, ללא קשר לתוכנו או תוקפו, חייב פרסום. זה החוק וזו הציפייה הלגיטימית בשם שלטון החוק ועקרון השקיפות ועיריית רעננה מפרה את החוק".

מהעירייה נמסר: "פנייתה של התנועה לאיכות השלטון נענתה במלואה, ובה הודגש שוב כי לטענותיו החוזרות של אבי יוסף אין שחר, וכי ההסכם אודותיו הוא בוחר לשוב ולעסוק אינו בתוקף. כלל ההסכמים הקואליציוניים פורסמו באתר העירוני בשקיפות מלאה ובהתאם לכל הכללים. אנו מודים לתנועה לאיכות השלטון על פועלה למען השמירה על איכות השלטון, ומצרים על הזמן והמשאבים שהיא נאלצה להוציא לשווא בנושא, לאור פניותיו חסרות הבסיס של אבי יוסף".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר