הוריה של נעמה לוי, ד"ר איילת לוי שחר ויוני לוי, בעצרת בכיכר החטופים, צילום פאולינה פטימר מטה המשפחות
הוריה של נעמה לוי, ד"ר איילת לוי שחר ויוני לוי, בעצרת בכיכר החטופים, צילום פאולינה פטימר מטה המשפחות

יוני לוי לנתניהו ביום ההולדת של נעמה: "תדאג לבת שלי ולכל החטופים כמו שאתה דואג לעצמך"

נעמה לוי מציינת היום בשבי החמאס את יום הולדתה ה-20. הוריה ריגשו אתמול רבבות ישראלים שהשתתפו בעצרת בכיכר החטופים

פורסם בתאריך: 23.6.24 09:07

יום הולדת בשבי: נעמה לוי מרעננה, שנחטפה ב-7 באוקטובר מנחל עוז, מציינת היום (ראשון) בשבי את יום הולדתה ה-20. אמש דיברו הוריה בעצרת המונים בכיכר החטופים בתל אביב.

רבבות ישראלים השתתפו בעצרת וקרא לממשלה: "נגמר להם הזמן! חייבים לאשר את עסקת נתניהו!". למחרת היום הארוך בשנה, קיים מטה משפחות החטופים את עצרת התמיכה במשפחות החטופים בסימן היום הארוך בשנה – ה-7 באוקטובר שנמשך עד היום – ה-260 באוקטובר. במטה המשפחות אמרו: "120 חטופים וחטופות, אלפי משפחות ומדינה שלמה נשארו באותו יום שחור. עד שכל החטופים החיים ישובו לביתם ולמשפחתם והחללים לקבורה ראויה בארצם, לא נוכל להתחיל את השיקום ולעבור ליום הבא". בעצרת נאמו וריגשו הוריה של נעמה לוי, ד"ר איילת שחר לוי ויוני לוי, יעלה דוד, אחותו של אביתר דוד מכפר סבא, שנחטף מהמסיבה ברעים ונמצא בשבי החמאס.

אמה של נעמה, ד"ר איילת לוי שחר, אמרה: "היום אני לא רוצה לנאום בכיכר. אני רוצה רק לברך את נעמה, לדבר אלייך נעמה ואולי תוכלי לשמוע, והלוואי שזה יגיע אליך. נעמונת, הכל עומד במקום והזמן איכשהו ממשיך ללכת. הכל עומד במקום ומחכים לך, מחכים שיצילו אותך. הדברים שכתבתי לך ובירכתי אותך בבוקר יום ההולדת לפני שנה, מחכים לך גם היום. את אותן מילים אני רוצה לשלוח אליך עכשיו. והיום אני מוסיפה ומאחלת ודורשת בשבילך את הזכות הכי בסיסית שיכולה להיות ושמגיעה לך בהיותך אדם – את החופש שלך. שנלקח ממך לפני שמונה וחצי חודשים".

נעמה לוי, צילום באדיבות מטה המשפחות

נעמה לוי, צילום באדיבות מטה המשפחות

אביה של נעמה, יוני לוי, אמר: "נוני שלי, תראי כמה אנשים באו לכבוד יום ההולדת שלך. כמה אנשים! יום הולדת 20. איזה מספר יפה זה 20. צעיר כזה. מלא תקווה. מלא עתיד. מספר של נעורים ואור ושמחה ותחילת המסע של החיים. ואת נוני שלי, כולך אור ושמחה. אני נזכר בצחוק שלך ויכול לשמוע את הקול שלך ומדמיין מה היית עושה בדיוק היום. היינו מכינים לך שולחן, מלא ממתקים ובלונים ומתנות. כמו בכל שנה. כמה היום הזה היה יכול להיות מאושר. ובמקום זה את שם. בחושך. כבר 260 ימים. ואנחנו עומדים כאן. עשרות אלפי אנשים עם בלונים צהובים. צבע המאבק לשחרורך ולשחרורם של עוד 119 חטופים. ולממתקים אין טעם ולמתנות אין חשק. וכל מה שאנחנו רוצים זה אותך פה איתנו. בבית. בחודשים האחרונים מדברים פה על הניצחון המוחלט. ה-ניצחון ה-מוחלט. באמת – מילים חזקות. כולנו אוהבים לנצח. אף אחד לא אוהב להפסיד. תאמינו לי, שגם אני לא. לפני שבועיים במבצע הירואי אנשי כוחות הביטחון הגיבורים שלנו החזירו לארץ ארבעה חטופים. כמה גבהה קומתנו. בכמה אושר התמלאנו. איזה ניצחון! זה לא סוד וכולנו מבינים שאי אפשר להחזיר 120 חטופים במבצעים צבאיים. צריך להגיד ביושר – 120 חטופים וחטופות יחזרו הביתה רק בעסקה. נכון. זה לא קל.
אבל תנסו לדמיין איזה ניצחון זה יהיה לראות את כולם בבית! איזה ניצחון!".

עוד הוא אמר: "המציאות הזאת שאנחנו חיים בה כולנו מאז השבעה באוקטובר, משקפת בצורה הטובה ביותר את מי שאנחנו – בתור יהודים וישראלים. מציאות קשה ואכזרית. אבל כזאת שמלאה בערכים של קדושת החיים. אומץ, תושייה וערבות הדדית. ואני רוצה לומר לך אדוני ראש הממשלה: ניצחון במלחמה הוא לא רק ניצחון בקרבות הצבאיים. והוא לא רק שימור הקואליציה בכל מחיר. ניצחון במלחמה הוא היכולת לשמור על הערכים של העם הזה, שנים קדימה. וניצחון הוא היכולת להמשיך ולהיות נאמנים לערכים שלנו כיהודים וכישראלים. הניצחון הוא לשמור על הערכים של הרעות. הערבות ההדדית ועל הערך היהודי הקדוש: ואהבת. לרעך. כמוך. ואהבת. לרעך. כמוך. תמיד. ובכל מצב. ואני פונה אליך מכאן אדוני ראש הממשלה, מעל הבמה הזאת. ביום ההולדת ה- 20 של הבת שלי נעמה, החטופה בעזה כבר 260 יום – ודורש ממך: ואהבת לרעך כמוך. תאהב את נעמה שלי כמוך. תדאג לבת שלי ולכל החטופים והחטופות, בדיוק כמו שאתה אוהב ודואג לעצמך. בדיוק כמו שאתה אוהב ודואג לעצמך. תחזיר לי את הילדה הביתה".

יעלה דוד בעצרת בכיכר החטופים, צילום קרולינה פטימר, מטה המשפחות

יעלה דוד בעצרת בכיכר החטופים, צילום קרולינה פטימר, מטה המשפחות

יעלה דוד אמרה: "כל אחד ואחת מכם צריכים לדבר על מה היא תחושת ניצחון עבורנו – על מה הרגשנו באותה שבת שחולצו ארבעה חטופים. האם התחושה הזאת משתווה לתחושה שאנחנו מרגישים בעוד חיסול ממוקד של בכיר חמאס? בעוד גופה של מחבל? אני מנחשת שרובכם הגדול יבחר שוב ושוב, 120 פעמים להרגיש את התרוממות הנפש והשמחה באותה שבת בה חזרו ארבעה חטופים. זו תחושת ניצחון אמיתית. אני פונה לציבור, לממשלה ולמקבלי ההחלטות: תחושת הניצחון הזאת שדיברתי עליה, זה מה שהעם רוצה. זה מה שעם ישראל מרגיש ורואה כניצחון. זה הדבר היחידי שישקם אותנו כאזרחים וכמדינה – החזרה של כולם".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר