עיריית רעננה, צילום עזרא לוי
עיריית רעננה, צילום עזרא לוי

גילוי דעת של עשרות רבנים ברעננה: מודאגים מההסכמים הקואליציוניים

הרבנים כתבו כי הם חוששים משינוי הסטטוס קוו: "מביעים את כאבנו הרב". ברוידא הבהיר: "יש פה מספיק אוויר לכולם. בהסכמות והבנות נצמיח יחס של כבוד והדדיות"

פורסם בתאריך: 26.6.24 08:23

עשרות רבנים ברעננה פרסמו גילוי דעת ובו הם מביעים את חששם משינוי הסטטוס קוו בעיר, בעקבות ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו לאחרונה בין ראש העירייה, חיים ברוידא, למרבית הסיעות במועצת העיר.

על גילוי הדעת חתומים 40 רבנים מקהילות, בתי כנסת, שכונות ואזורים שונים ברעננה. "אנו הח"מ מרבני העיר רעננה מביעים בזאת את כאבנו הרב נוכח ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו על ידי ראש העיר הנבחר וחברי המועצה", פתחו הרבנים את גילוי הדעת והוסיפו: "רעננה תמיד הייתה ידועה ביכולת של הציבוריים השונים בעיר לחיות זה לצד זה בדו קיום והרמוניה, ללא חיכוכים ומאבקים, תוך כדי שמירת הסטטוס קוו בין הציבורים השונים והנה באים בהינף קולמוס לשנות את דמותה ואופייה של עירנו האהובה ולשלול את זכויות הציבור הדתי והמסורתי בעיר, בשמירת השבת במרחב הציבורי, בסגירת בתי כנסת ובכלל לשנות את המקובל במשך שנים רבות בסוגיות מהותיות להתנהלות העיר ולאופייה בצורה הפוגעת בציבורים גדולים בעיר, כפי שמופיע בסעיפי ההסכמים הקואליציוניים החדשים".

גילוי הדעת של הרבנים ברעננה

גילוי הדעת של הרבנים ברעננה

הרבנים מוסיפים: "אנו רואים את חובתנו לפעול לשינוי המצב כך שרעננה תמשיך לחיות בדו קיום בין דתיים לחילוניים מתוך כבוד הדדי כפי שהיה במשך שנים רבות בפרט בימים קשים אלו בהם חיילים צעירים מכל גווני החברה הישראלית מוסרים את נפשם למען עם ישראל".

בסיום גילוי הדעת נכתב: "כדברי חז"ל, שלמדונו שיש לפתוח בשלום, אנו מנסים למצות את כל הדרכים ולנסות ולהחזיר את המצב בעיר למצב של דו קיום ראוי ומכבד. לצורך כך התקיימה כבר פגישה של נציגות הרבנים עם ראש העיר ואנו ממשיכים לפעול כדי להצליח במשימה זאת".

ראש העירייה, חיים ברוידא, מסר בתגובה: "מעצם היותנו עיר מעורבת, נדרשת הבנה והפנמה שאורח החיים בין הציבור הדתי והחילוני הוא שונה. לכל אחד יש את השבת שלו. לכן עלינו להבין שדו קיום ומערכת יחסים מכבדת תתקיים רק כאשר כל צד ירגיש שלא פוגעים או מצרים צעדיו גם במרחב הציבורי. יש פה מספיק אוויר לכולם. בהסכמות והבנות נצמיח יחס של כבוד והדדיות. ברעננה אין מושג של הם ואנחנו או אנחנו והם. זה אנחנו כולנו שמחויבים לאחדות אחווה ושלום בתוכנו".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר