אדם, צילום MathKnight, CC BY 3.0, via Wikimedia Commons
אדם, צילום MathKnight, CC BY 3.0, via Wikimedia Commons

המועדון בשרון, הקריירה, החברים, הכאב של בן הדוד והפוסט המצמרר: נפרדים מאדם ז"ל

"תודה על החיים. אם לא הצלחתי לסייע מלמטה בעניין השבת החטופים, אנסה לפעול מלמעלה. תהיו טובים", כתב הזמר האהוב. "המילים האלו מראות איזה לב ענקי היה לך", כתב לו בן דודו

פורסם בתאריך: 27.6.24 13:32

בוקר כואב: לאחר מאבק במחלת הסרטן, הלך לעולמו הזמר אדם והוא בן 64 בלבד. כך הודיע הבוקר (חמישי) המרכז הרפואי איכילוב שבתל אביב שם היה מאושפז. לאחר מותו פורסמו מילות פרידה שהותיר: "… אם אתם קוראים את המילים האלה סימן שאני בעולם שכולו טוב, ככה אומרים, עוד לא יכול להמליץ, רוצה להודות על המסע המופלא והבלתי יאמן בחיים האלה, עשיתי המון, הייתי טוטאלי, הלכתי עד הקצה בכל דבר, באהבה, בחברות, ביצירה, נשארו לי כמה חלומות לא סגורים אבל לא המון. תודה על אהבה, תודה על כל אדם שפגשתי, או השפעתי בצורה זו או אחרת, תודה על החיים. אם לא הצלחתי לסייע מלמטה בעניין השבת החטופים, אנסה לפעול מלמעלה. תהיו טובים".

# # #
בן דודו של הזמר אדם, ליאור כהן, שעובד במחלקה הווטרינרית בעיריית הרצליה, נולד וגדל בהרצליה וכיום מתגורר בכפר יונה, נפרד ממנו בפייסבוק וכתב: "בן דוד אהוב ויקר שלי, אין מילים לתאר את הכאב שהשארת לי, רק הלילה ישבתי לידך והחזקתי לך את היד, דיברתי איתך ופתחת את העין והבנתי שאתה שומע אותי, אמרתי לך את כל מה שעל ליבי וכמה שאני אוהב אותך. עכשיו שאתה הולך למקום שכולו טוב ותיפגש עם אחותך האהובה אילנית, אילת, נעמי, אבי בני דודים שלך תמסור לכולם את אהבתי אזכור אותך לעד. וכמובן המילים שכתבת לפני מותך, מראים איזה אדם עם לב ענקי היה לך".

בשיחה עם צומת השרון אמר בכאב: "אנחנו היינו משפחה מאוד קרובה. אדם, אני אחותו ואחותי, היינו כל הילדות ביחד. בחגים, בטיולים, היינו נפגשים ונוסעים הרבה לנופשים ואת כל הילדות עברנו ביחד. אחותי נפטרה לפני עשר שנים, אחותו לפני שלוש שנים ועכשיו אדם ואני מרגיש שנשארתי לבד. אמרתי לו את זה לפני כמה ימים, שכולם הולכים והשאירו אותי לבד וזה לא קל. באתי לחזק אותו ויצאתי מחוזק. למרות המצב המצב בו הוא היה הוא חיזק אותי. עכשיו אני יושב ליד אבא שלו בחיפה ושומר עליו וזה כאב שלא ניתן לתאר".

מה אתה יכול לספר לנו על אדם?
"אדם היה אדם מקסים, עם לב רחב, שתמיד דאג לכולם ודאג שנהיה מלוכדים ודאג שהכל יהיה בסדר. גם עכשיו עם נושא החטופים, כמה שהוא היה חולה והיה קשה לו, הוא לא וויתר והלך להופיע וגם המילים האחרונות שלו היו לגבי החטופים ושחשוב לו שהם יחזרו. חשוב לי שכולם יזכרו איזה בנאדם מקסים הוא היה וחבל לי שהוא לא קיבל את הבמה שבאמת הגיעה לו".

בתחילת שנות האלפיים, ניהל הזמר אדם שני בתי קפה בשם "אדמ'ס" – האחד בהרצליה פיתוח והשני בתל אביב, בהם המלצרים וזמרים צעירים הופיעו ולעיתים נהג אף הוא להופיע במועדונים בעצמו. "הוא היה המנהל האומנותי של המועדון" מספר בן הדוד, "הוא הביא אומנים רבים הופיע במקום והמקום היה מלא מידי ערב. הוא נתן לאומנים צעירים במה, עוד לפני שהיו את תכניות הראליטי".

הוא נולד בשם חיים כהן וגדל והתחנך בעיר עכו. הוא למד בילדותו בבית הספר "התומר" ובנעוריו למד בבית הספר "דרסקי". לאחר שירותו הצבאי עבר להתגורר בעיר חיפה, בהמשך עבר להתגורר בתל אביב שם למד ריקוד ומשחק, ולפני כעשור חזר להתגורר עם אחותו אילנה ואביו גדעון בחיפה, שם התגורר מספר שנים ולאחר מכן עבר שוב לתל אביב.

בתחילת שנות השמונים הקים יחד עם רפי פרסקי את להקת הרוק "כתם". השניים הופיעו במועדונים באזור המרכז, ביניהם "הפינגווין" והקליטו כמה שירים בבית הספר לסאונד. לחשיפה זכה בתחרות הקדם אירוויזיון בשנת 1985, אז הופיע כרקדן וזמר ליווי של יזהר כהן בשיר "עולה עולה". את הקריירה שלו כזמר עצמאי החל בשנת 1986 בצרפת תחת שם הבמה 'כריף לייף' והקליט שלושה שירים באנגלית. לאחר שחזר לישראל, הוציא בשנת 1987, את אלבום הבכורה שלו "סוד" שהופק על ידי יזהר אשדות ונכתב ברובו על ידי אלונה קמחי, אלבום שהוביל לפריצה המשמעותית שלו. בעקבות הצלחת האלבום, הפך אדם בין לילה לכוכב ענק בישראל, אליל נוער וסמל מין שעשרות מעריצות היו מגיעות להופעותיו ומתגודדות סביב ביתו, דבר שאילץ אותו לעבור דירה.

בקיץ לאחר מכן, הוציא את אלבומו השני "מרחוק לרחוק" וגם בו המשיך את שיתוף הפעולה עם אשדות וקמחי. בשנת 1988 זכה בתואר "זמר השנה" ובשנת 1989 הוציא את אלבומו השלישי "חופשי", בהפקת מתי כספי. בשנה זו גם החל להופיע בפסטיגל. בשנות ה-90  החל להשתתף בהפקות ילדים ובמחזמר 'הקוסם' וכן עבד כמנהל שיט באנייה, אך תמיד דאג לשמור על המוסיקה קרובה לליבו.
בשנת 1981 התחתן אדם עם מיכל בת שבע דנינו (לימים, רעייתו של שולי רנד) וכעבור תשעה חודשים הם התגרשו. באוקטובר 2007 הוא יצא מהארון.

בספטמבר 2017 הגיע אדם לבית החולים איכילוב לניתוח להוצאת כיס המרה, אך הניתוח הסתבך וחלה החמרה במצבו הרפואי. בשנה שעברה, בשנת 2023, חשף כי הוא חולה במחלת הסרטן והוא מתחיל סדרת טיפולים, מידי פעם היה מעדכן את העוקבים אחריו במצבו הרפואי ובעיקר הודה על אהבה הרבה שהוא מקבל. לאחרונה עדכן בדף המעריצים שלו, על כך שהוא אמור להתארח בהופעתו של יהונתן פרלמן, למרות שמצבו הרפואי לא טוב וציין שיש לו קושי בהליכה, בנשימה ובשמיעה ובכל זאת הוא מאמין ברוח.

מרגע היוודע מותו, רבים ספדו לו ודף הפייסבוק שלו התמלא בתגובות של מעריצים שמסרבים להאמין שהוא כבר לא פה.

ירדנה ארזי כתבה לו: "אדם (חיים) נולד לבמה. הוא היה זמר נשמה רגיש וכריזמטי, שחקן מוכשר ופרפורמר שמסוגל לסחוף כל קהל, וגם איש מקסים מאוד מאוד מאוד גם מאחורי הקלעים. הרבה שעות העברנו יחד בין הופעות, ותמיד הרגשתי איתו הכי בבית בעולם, אחוות חיפאים כנראה. מסע חייו לא היה פשוט, היו בו פסגות גבוהות מאוד וגם טלטלות ואתגרים, והוא התמודד איתם באופן מעורר הערכה והשראה. הפעם האחרונה בה נפגשנו הייתה בכיכר החטופים. זה היה חיבוק אחרון אחרי כמעט 40 שנה של היכרות מקצועית וחיבה אישית גדולה. לא פלא שגם בדברי הפרידה היפים שהשאיר לאוהביו, הוא הבטיח לפעול למען החטופים גם מלמעלה. הנפש הרגישה והטובה שלו ראתה את האחר תמיד".

השחקנית ציפי מור: ״אהבתי אותך מאד ולעולם אזכור את הנסיעות המצחיקות שלנו ביחד .את התבונה והחום האנושי את ההצגות ביחד וזיכרונות נשארים בתוך הלב איש יקר. סליחה שמפאת מצבי לא יכולתי לחבק אותך בזמן האחרון .חיבוק גדול שלא יגמר" .

הזמרת אילנית: "אוי אדם היקר, חבר יקר, זמר עם נשמה וחכמת שירה נגאל מייסוריו, עלה למקום טוב יותר. מבכה אותך חבר יקר. נוח בשלום על משכבך, יהי זכרו ברוך".

שר התרבות מיקי זוהר ספד לו: "אני וימית רעייתי, שהעריצה את אדם עוד בהיותה נערה, הצטערנו מאוד לשמוע שהזמר המוערך והמוערץ, עם קולו הייחודי שליווה דורות שלמים, הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן הארורה. תרומתו להתפתחות המוזיקה הישראלית תישאר איתנו לעד וקולו המיוחד יחסר לנו מאוד.‏ יהי זכרו ברוך".

באמ"י – איגוד אומני ישראל ספדו לו: "כואבים את פטירתו של הזמר והשחקן אדם, אומן ואדם פורץ דרך, מאבני היסוד של הפופ הישראלי. על אף האתגרים הבריאותיים של השנים האחרונות, לא ויתר על המוזיקה ועל האומנות, והמשיך להקליט ולהופיע כמעט עד לרגע האחרון. נזכור אותו תמיד".

הלווייתו, תתקיים היום, יום חמישי בשעה 19:00 בבית העלמין שדה יהושע (כפר סמיר), שער ברוש חיפה. טרם נמסרו פרטים על השבעה.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר