שמש, מזג אוויר חם, אילוסטרציה titoOnzdepositphotos.com
שמש, מזג אוויר חם, אילוסטרציה titoOnzdepositphotos.com

לוהט: חודש יוני היה החם ביותר מזה עשרות שנים. ומה זה אומר על יולי?

חודש יוני שבר לא מעט שיאים וגם תחילת יולי אינה מבשרת טובות. השבוע צפויים עומסי חום קיצוניים. ומתי יהיה השיא?

פורסם בתאריך: 1.7.24 11:37

חודש יוני 2024, שהגיע אתמול (ראשון, 30.6) לסיומו – היה החם ביותר בהשוואה לחודשי יוני מאז תחילת המאה ה-20 (אז החלו באופן רשמי מדידת טמפרטורות בארץ ישראל) – כך מסרו בשירות המטאורולוגי לישראל.

מבדיקה שערכו בשירות המטאורולוגי עולה כי הטמפרטורה הממוצעת ביוני 2024 הייתה גבוהה בלמעלה מ-3 מעלות מהטמפרטורה הממוצעת בחודש יוני בין השנים 2020-1991. שיאים נוספים שנקבעו החודש – טמפרטורת שיא שנמדדה לחודש יוני אי פעם (48.1 מעלות בבקעת הירדן בתחילת החודש). בנוסף – מכלל חודשי הקיץ (יוני עד ספטמבר) ב-75 השנים האחרונות היו שישה חודשים בלבד שהיו חמים מיוני 2024 או דומים לו – כולם ב-15 השנים האחרונות, מה שמעיד על מגמת ההתחממות הגלובלית.

בחברת החיזוי מטאו טק מבהירים כי גם תחילת יולי לא מבשרת טובות: לאחר שבימים ראשון ושני השבוע מזג האוויר היה ממוצע לעונה, הרי שבהמשך השבוע אנו צפויים לחוות (שוב) עומסי חום קיצוניים.

נחום מליק, חזאי בחברת "מטאו טק", הסביר השבוע כי הם לא הופתעו מחודש יוני החם ביותר: "אני לא יכול להגיד שצפינו שחודש יוני יהיה החם ביותר מאז שהחלו המדידות לפני עשרות שנים, אבל זה בהחלט לא משהו שהפתיע אותנו מאחר שראינו שהטמפרטורות בחורף ובאביב היו גבוהות יותר מהרגיל וזה המשך לתקופה האחרונה".

 

לגבי המשך השבוע אומר מליק: "בימים ראשון ושני קיבלנו מזג אוויר רגיל לעונה שזה אומר 30 מעלות ו- 55 אחוזי לחות במרכז הארץ, אבל בהמשך השבוע תהיה עליה ונגיע לעומסי חום קיצוניים של 34 מעלות, כאשר היום החם ביותר יהיה חמישי ובאזורים הפנימיים יותר ייתכן שיהיה גם מזג אוויר שרבי. בשישי ושבת תחול שוב ירידה ויהיה רגיל לעונה. מצד שני, צריך לזכור שכבר היו לנו ביוני ימים חמים כאלו, כך שזה לא משהו חדש עבורנו".

אם חודש יוני היה החם ביותר מאז החלו המדידות, מה זה אומר לגבי הצפוי לנו ביולי ובאוגוסט?

"אין קשר בין חודש יוני לתחזית של יולי אוגוסט וקשה עדיין לענות על השאלה הזאת. בגדול אנחנו רואים שיש מגמה של עלייה בטמפרטורות, כך ייתכן מאוד שיוני יהיה חם יותר מיולי ואוגוסט, אבל ייתכן גם שלא. זה עדיין מוקדם לדעת".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר