סרן במיל' איתי יהושע ז"ל ומבצע התרמות הדם, צילום מאתר דובר צהל
סרן במיל' איתי יהושע ז"ל ומבצע התרמות הדם, צילום מאתר דובר צהל

מרגש: מבצע התרמות דם לזכרו של סרן איתי יהושע ז"ל שנפל בקרב בבארי ב-7.10

המבצע יתקיים במספר מקומות בארץ, בהם רעננה בה התגורר. "אתה סוג דם O, לך תתרום דם, מקבלים ללא תור", הייתה ההודעה ששלח איתי לאחיו הצעיר לפני שנהרג

פורסם בתאריך: 18.7.24 08:57

"אתה סוג דם O, לך תתרום דם, מקבלים ללא תור". מבצע התרמות דם מרגש לזכרו של סרן במילואים איתי יהושע ז"ל, שנפל ב-7.10 בקרב קיבוץ בארי, יתקיים ביום ראשון הקרוב במספר מקומות בארץ, ביניהם ברעננה. סרן במיל' יהושע ז"ל, גיבור ישראל, היר מהראשונים שירד לדרום להילחם במחבלי החמאס המתועבים. הוא היה לוחם ביחידה ביחידה המטכ"לית לאבטחת אישים שבחטיבת המבצעים. בן 36 היה בנופלו. הוא הותיר אחריו אישה, ילדה הורים ושני אחים.

אחת ההודעות האחרונות שכתב סרן איתי יהושע ז"ל תוך כדי הקרב על קיבוץ בארי שם נפל, הייתה לאחיו הצעיר גיא: "אתה סוג דם O, לך תתרום דם, מקבלים ללא תור". לציון יום הולדתו העברי (ט"ו תמוז), ועל מנת לקיים את בקשתו האחרונה ולהציל חיים, משפחתו של סרן יהושע ז"ל בשיתוף ארגון יד לבנים ושירותי הדם של מד"א, יקיימו ביום א' (21.7, ט"ו תמוז) מבצע התרמות דם בעפולה, חצור הגלילית, טבריה, ירושלים, מושב חדיד (מקום הולדתו של איתי ז"ל), רעננה (עיר מגוריו של איתי ז"ל) ושוהם.

התרמות הדם לזכרו של סרן יהושע יתקיימו כחלק מההערכות לחירום והשמירה על מלאי הדם של שירותי הדם של מד"א, שעליו לגייס מדי יום 1,200 מנות דם – כמות הנדרשת על מנת להעניק מענה רפואי לחולים ופצועים בעת שגרה וחירום. מנות הדם מסופקות לבתי החולים ברחבי הארץ ולצה"ל.

 

במד"א מציינים כי חשוב לזכור כי לדם אין תחליף וכי כל מנת דם יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה חולים או פצועים שזקוקים לעירויי דם. אנשים בעלי דם מסוג O מהווים 35% מכלל תורמי הדם בישראל, ונחשבים לתורמי הדם האוניברסליים, היות שניתן לתת את מנות הדם שתרמו לכל מי שזקוקים לקבל עירוי דם להצלת חייהם, גם בעת הצורך בעירוי דם דחופים, ללא ידיעת סוג הדם של המטופל/ת.

התרמות הדם לזכרו של סרן איתי יהושע ז"ל יתקיימו ביום א' 21.7.24 (ט"ו תמוז תשפ"ד):

רעננה, רחוב אחוזה 147 ברחבת בית יד לבנים משעה 15:00 עד 20:00

חדיד, במזכירות משעה 15:00 עד 20:00

חצור הגלילית, רחוב חוני המעגל 49 במתנ"ס משעה 15:00 עד 20:00

טבריה, ביג דנילוף בכניסה הראשית משעה 10:00 עד 20:00

ירושלים, רחוב הקצין סילבר 5, במועדון בית הקהילה תלפיות משעה 15:00 עד 20:00

מבשרת ציון, קניון מבשרת בקומת הכניסה משעה 15:00 עד 20:00

עפולה, שדרות יצחק רבין עפולה, בית יד לבנים משעה 10:00 עד 15:00

שוהם, רחוב החושן 2, בית ספר תיכון שוהם משעה 15:00 עד 20:00

מידע על נקודות התרמת דם נוספות הפרוסות ברחבי הארץ ניתן למצוא באתר האינטרנט של מד"א בכתובת  http://www.mdais.org/dam או בטלפון 03-5300400. לפני הגעה למקום ההתרמה רצוי להתעדכן מראש מכיוון שעלולים לחול שינויים במקומות ההתרמה ו/או במועדי התרמות הדם. יש לקבוע תור לתרומה באתר מד"א ומומלץ למלא את שאלון התורם שמתקבל לטלפון הסלולרי בטרם ההגעה.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר