מה-22 באוקטובר עד ה-22 בנובמבר מציינים ברחבי ישראל את "חודש האזרח הוותיק". מנתונים שפרסמה עמותת "אור ירוק" עולה כי מתחילת השנה נהרגו 77 קשישים (65+) בתאונות דרכים ברחבי הארץ. לאור ההיפגעות הגבוהה של הקשישים בישראל בתאונות דרכים, החליטו בעמותה לבדוק האם מעברי החציה ביישובים מותאמים גם לאוכלוסייה המבוגרת. מתנדבי אור ירוק בדקו קרוב ל – 170 מעברי חציה ב-83 רשויות ברחבי הארץ. במהלך הבדיקות בחנו המתנדבים האם מעברי החציה דהויים, האם קיימת הנמכת מדרכה בכניסה למעבר החציה, האם קיים פס האטה לפני מעבר החציה והאם משך האור הירוק (במעברי חציה עם רמזור) מותאם לקצב ההליכה של האזרחים הוותיקים. הבדיקה נעשתה במקומות אליהם מגיעים קשישים רבים כמו מעונות יום לקשישים, בתי אבות וקופות חולים.
ברעננה נבדקו שישה מעברי חצייה ומתוכם נמצא כי מעברי החצייה ברחובות קלאוזנר, ההגנה והתקווה מחוקים ודהויים, חמישה ממעברי החצייה שנבדקו נמצאו ללא פסי האטה, ברובם חסר תמרור המורה על מעבר חציה וארבעה מהם לא מרומזרים
.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל פשוט מפקירה את האזרחים הוותיקים שלה. אנשים שבנו את המדינה ושרדו את המלחמות לא שרדו פעולה פשוטה כמו חצית כביש. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחיל להתחשב גם באוכלוסיית האזרחים הוותיקים וביחד עם הרשויות המקומיות יקדמו התקנת פסי האטה באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים. במקביל, חייבים להאריך את משך האור הירוק ברמזורים של הולכי הרגל. מדובר בהוצאה כספית קטנה שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. הגיע הזמן לגלות רגישות וחמלה כלפי האוכלוסיות החלשות בחברה כדי למנוע את הקשיש ההרוג הבא".
מעיריית רעננה נמסר: "העירייה מתחזקת את מעברי החצייה ברחבי העיר באופן שוטף, צובעת אותם מספר פעמים בשנה ומחדשת את התמרורים על בסיס קבוע. גם מעברי החצייה המוזכרים מטופלים באותו אופן ובימים אלו ממש מתבצעות עבודות תחזוקה שוטפות במעברי חצייה שונים ברחבי העיר, כולל במעברי חצייה אלו".
תגובות